FANDOM

60px-TSM Icon

Awatar Jakubiński – przywódca wiary jakubińskiej występującej w The Sims Średniowiecze. Zwierzchnik Jakocjum - jednego z sąsiednich państw naszego imperium (odpowiadającego państwu kościelnemu).

Opis

Awatar to odpowiednik papieża w chrześcijaństwie. Ma władzę większą niż monarcha, ponieważ w każdym kraju znajduje się katedra jakubińska, a kapłani są podlegli tylko awatarowi i wysokiej radzie (połączeniu władz inkwizycji i kolegium kardynalskiego). W grze mamy styczność z tym urzędem w misjach o podboju Jakocjum. Podczas nich dowiadujemy się, że stara Awatar Jakubińska umarła i pomagamy kandydatowi Orowiłowowi objąć nowe stanowisko. Oczywiście się nam powodzi i nowy awatar uzależnia Jakocjum od naszego królestwa.

Zwierzchnik Jakocjum zostaje także wspomniany w misji "Wyprawa Jakubina II: Katastrofalna Pielgrzymka". Kiedy gramy szpiegiem, na samym początku gry mamy możliwość szukania czegoś na zamianę stłuczonej Maski Jakuba (Bezcennego Reliktu) lub spiskowania przeciw Jakubińskiemu Pomścicielowi. Jeśli wybierzemy drugą opcję, nasz Sim napisze list do awatara, w którym to wyolbrzymi ("złe") czyny Pomściciela.

Wybór Awatara

Wybór nowego awatara przebiega według ściśle określonych zasad mianowicie:

Arcykapłani (odpowiednik kardynała) zbierają się w pewnym miejscu (nie ma pewności ale najpewniej Wielka Katedra Jakubińska w Jakocjum coś w stylu Bazyliki Św. Piotra w Rzymie) nie jest to miejsce zamknięte ale dobrze chronione przez Miecz Jakuba. Arcykapłani po zebraniu głosują do przewagi głosów na jednego kandydata. Kandydat jeśli jest nienaganny moralnie lub nie znajdzie się na niego nic poniżającego może być awatarem. Po wybraniu z komina tejże budowli leci Biały Dym który powstaje z proszku białego dymu a w tym samym czasie nowy awatar ubiera się w wytrawne szaty z aksamitu z Kupczyc (O proszku białego dymu i aksamicie dowiadujemy się z misji podboju Jakocjum gdy gramy kupcem). Arcykapłani koronują nowego awatara Koroną Awatara ( Odpowiednik Tiary Papieskiej). Na koniec nowy władca jakubinów ukazuje się pospólstwu i szlachcie w towarzystwie paladynów Miecza Jakuba i Arcykapłanów-Elektorów (Jednak ze znacznej odległości najpewniej Balkon lub Okno).