Fandom

Simspedia

Błędy zapisu

5067stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
The Sims 3
Zobacz także: Błędy

Poniżej znajduje się lista najczęściej pojawiających się i najbardziej szkodzących błędów zapisu w TS3.

UWAGA
Jeśli te błędy często występują w Twojej grze, zalecanym jest skopiowanie folderu Dokumenty\Electronic Arts\The Sims 3 (Moje Dokumenty\Electronic Arts\The Sims 3 w Windows XP) w bezpieczne miejsce, tak by w przypadku problemów podczas modyfikacji plików było możliwe skopiować je z powrotem.

Błąd zapisu 12

Błądzapisu 12.png
Jeden z najczęstszych błędów zapisu, bardzo powszechny w Bridgeport. Występuje z wielu powodów.

Przyczyny błędu

Błąd w pliku przeczytaj opisany jest jako błąd zapisu pliku świata. Jednak może on zostać wywołany z innych przyczyn:

  1. Może to być przyczyną braku miejsca na dysku. Pamiętaj, że rozgrywka zawsze zapisywana jest na dysku C:, nie ważne na którym dysku zainstalowana jest gra.
  2. Innym powodem może być uruchomienie wielu programów w tle. Zalecana jest zamknięcie ich i ponowna próba zapisu, wtedy jednak gra może się zaciąć i konieczny będzie restart komputera, co i tak oznacza utratę niezapisanych postępów w rozgrywce.

Jak zmniejszyć jego częstotliwość?

Należy nie grać z programami uruchomionymi w tle. Według Electronic Arts, konieczne bywa czasem wyłączenie programu antywirusowego.

Błąd Zapisu 16

Błąd zapisu luźnego pliku. Nie wiadomo dokładnie, co go powoduje, ponieważ pojęcie luźny plik nie jest jasne. Jednak można określić niektóre okoliczności, w których się pojawia:

  • Częsta edycja miasta.
  • Częste zapisywanie gry.
  • Częste zmienianie aktywnej rodziny.

Błąd występuje pod dwiema postaciami:

  1. Gdy wybieramy opcję "Zapisz" lub "Zapisz i wyjdź" pojawia się komunikat błędu.
  2. Zdarza się, że po drugiej próbie jest możliwe zapisanie gry, bywa jednak iż nie jest to możliwe, a menu głównym zapis rodziny w której wystąpił ten błąd nie istnieje, natomiast obrazy rodziny i domu są kreskowane. Jedynym sposobem na ocalenie uszkodzonego przez ten błąd zapisu jest przywrócenie kopii zapasowej (patrz niżej).

Jak radzić sobie z błędami?

  1. Zamiast opcji Zapisz lub Zapisz i wyjdź należy wybrać Zapisz jako.
  2. Można także odczekać chwilę i spróbować zapisać ponownie. Niestety bardzo często po próbie gra się zawiesza.
  3. Warto też co jakiś czas zapisywać kopię rodziny w bibliotece, by w razie błędu, nie stracić tak wiele.

Odzyskiwanie uszkodzonego zapisu

1. Wejdź w

  • Windows XP: Documents and Settings/[nazwa użytkownika]/Dokumenty/Electronic Arts/The Sims 3/Saves
  • Windows Vista/7: Dokumenty\Electronic Arts\The Sims 3

i tam znajdziesz 3 pliki: z rozszerzeniem.sims3, .sims3.backup i .sims3.bad. Usuń ten pierwszy, a z nazwy tego drugiego usuń końcówkę .backup, tak aby zostało samo .sims3. Gra powinna teraz działać.

2. Jeśli powyższy sposób zawiedzie, w podanych wyżej lokalizacjach odnajdź plik z rozszerzeniem .sims3.legacy. Jest to jedyny nieuszkodzony plik zapisu stanu gry. Wszystkie inne foldery usuń, a z nazwy tego pierwszego usuń końcówkę .legacy.

Ciekawostki

  • Istnieje więcej błędów zapisu i są po kolei wykrywane przez EA.
  • W pierwszym dodatku na początku wykryto 14 błędów, a błąd 15 określono jako inny.
  • Błąd zapisu 16 wykryto i określono dopiero z dodatkiem The Sims 3: Kariera. Wtedy innym nieokreślonym błędem stał się błąd zapisu 17.
  • Błędy zapisu pojawiają się dopiero po zaktualizowaniu gry lub wgraniu dodatków - w grze podstawowej pojawiają się jedynie błędy w grafice.
  • Żadna dotychczasowa aktualizacja nie wyeliminowała żadnego z błędów.
  • Błąd zapisu 2 uznawany jest za nieistniejący. Oprócz pliku "readme" nie ma po nim żadnego śladu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki