FANDOM

TS3 Icon TS4 EraIcon

Biblioteka – typ parceli publicznej, w której nasi Simowie mogą poczytać książki i skorzystać z kafejki komputerowej. W środku znajdziemy wiele regałów z książkami, jednak można ich używać jedynie na parceli. Budynek zawiera także kącik dla najmłodszych, aby choć na chwilę odciążyć ich rodziców. Podczas pobytu, Sim dostaje nastrójnik związany z dobrą atmosferą panującą w bibliotece, dzięki której szybciej czytamy książki.

Biblioteki w The Sims 3

===Sunset Valley===

Pamiątkowa Biblioteka Papirusowa

Położona została w centrum miasta obok posterunku policji, naprzeciwko Parku Centralnego. Zbudowana została z cegły i przypomina typowy miejski zabytek. Jej nazwa może sugerować unikalność obiektu. Być może niegdyś przechowywano w niej starożytne pergaminy?

===Riverview===

Czytelnia Wrighta

Znajdziemy ją w ścisłym centrum Riverview pomiędzy salonem spa i sklepem spożywczym. Chociaż jest najmniejszą ze wszystkich bibliotek, posiada swój urok. Została stworzona na cześć twórcy serii The Sims, Willa Wrighta.

===Twinbrook===

Biblioteka Nad Jeziorem

Położona także w centrum, nieopodal brzegu jeziora, nad którym leży Twinbrook. Zbudowana została w takim stylu co inne obiekty w mieście. Przy każdym wejściu do budynku zobaczymy szereg kolumn, nadających bibliotece elegancji.

===Barnacle Bay===

Stara Biblioteka

Wygląda dość ponuro i nie zachęca do odwiedzin. Jak wiemy z nazwy, biblioteka w Barnacle Bay jest już bardzo stara i zapewne wymaga renowacji. Wokół obiektu rosną liczne zarośla typowe dla bagien. Co ciekawe, wewnątrz nie znajdziemy książek do poprawy umiejętności.

===Bridgeport===

Biblioteka Publiczna miasta

Największa i najdroższa ze wszystkich bibliotek. Wygląda bardzo modernistycznie, chociaż konstrukcję na pierwszy rzut oka ma dość prostą. Jedno piętro znajduje się pod ziemią. Położenie ma bardzo atrakcyjne, nieopodal ratusza i stadionu.

===Hidden Springs===

Dom Książek Eloise C. Vanderburg

Budynek biblioteki w Hidden Springs ulokowano w samym centrum miasta, obok teatru. Naprzeciwko zbudowano księgarnię. Czytelnia w tym mieście zapewne jest ważnym obiektem. Wskazuje na to położenie i nazwisko założycielki. Była nią Eloise Vanderburg, czyli jedna z arystokratek miasta.

===Appaloosa Plains===

Biblioteka Publiczna w Appaloosa Plains

Budynek biblioteki prawdopodobnie był tworzony stopniowo. Jedna część przypomina przybudówkę, mającą na celu powiększenie powierzchni obiektu. Druga to pierwotna siedziba czytelni. Położona jest pomiędzy księgarnią i ratuszem w samym centrum Appaloosa Plains.

===Księżycowe Jeziora===

Biblioteka Papieru i Kosmosu

To najwyższa ze wszystkich poznanych bibliotek. Jest bardzo nowoczesna i bogato wyposażona. Ulokowano ją nieopodal posterunku policji i centrum biznesowego. Za budynkiem umieszczono trzy platformy, które prawdopodobnie są bateriami słonecznymi.

Dolina Smoków

Wolne Księgi

To duża i masywna budowla z jasnego kamienia. Znajduje się na ulicy Zagajnik Wiązów 43. Na parterze, znajdują się 2 łazienki, pracownia komputerowa i czytelnia. Na górze są tylko 2 pomieszczenia, będące swoim lustrzanym odbiciem. Na zewnątrz znajduje się mały ogródek.

===Oaza Szczęścia===

Biblioteka publiczna Wielkiego Kanionu

To duża i potężnie zbudowana budowla. Utrzymana w pustynnych barwach, świetnie pasuje do otoczenia. Składa się z trzech pięter. Na ostatnim znajdują się cztery duże dzwony.

Ciekawostka

Na The Sims 3 Store można pobrać Bibliotekę Gotycką "założoną przez pierwszego Ćwira jaki osiedlił się w Sunset Valley". Kosztuje 1200 SimPoints, wprowadza do rozgrywki obiekt Księga Zaklęć Lady Ravendancer Ćwir .