Wikia

Simspedia

Dziecko

Dyskusja2
3791stron na
Simspedii
Create a Sim The Sims Icon The Sims 2 Icon TS3 Icon 60px-TSM Icon
Snapshot 00000006 9572cc28

Dziecko
Dziecko – etap życia Simów. Pojawia się w każdej części gry. W The Sims 2 dziecko nie posiada jeszcze konkretnej aspiracji życiowej, lecz może już zdobywać punkty umiejętności. Obowiązkiem dziecka jest chodzenie do szkoły oraz odrabianie lekcji, gdy tego nie wykonuje, może zabrać je opieka społeczna; w The Sims służy temu szkoła wojskowa.

Codzienne życie

Sims2sepcscrnwintertidyupwm

Przykład dziecka w The Sims 2

Po dziecko codziennie oprócz weekendów (wyjątek: The Sims) o godzinie ósmej przyjeżdża autobus szkolny. Po szkole, oprócz odrabiania lekcji, dziecko może zapraszać do siebie przyjaciół (często ich ze sobą przyprowadza), może wykonywać różne interakcje, zdobywać punkty umiejętności lub po prostu porozmawiać z członkami rodziny. Jeśli będzie się źle uczyć i nie odrabiać prac domowych, może w urodziny otrzymać losowe (często złe) cechy. Domyślnie po ośmiu simowych dniach dziecko obchodzi urodziny i można wówczas urządzić mu przyjęcie. W końcu dorasta i staje się nastolatkiem. Dzieci nie potrzebują już ciągłej opieki rodziców, ale nie mogą same zamieszkać ani pracować.
Huśta

Dziecko w The Sims 3 na huśtawce

Snapshot 3d8076ff 3e7d8470
Snapshot 3d8076ff 9e7d82ca
Snapshot 3d8076ff 9e7ae3c6

Nauka

Normal Sims3 Park

Dzieci w The Sims 3

Dzieci chodzą do szkoły w dni robocze od 9.00 do 15.00, czyli dłużej niż nastolatkowie. W The Sims 2 jeśli ocena będzie zła, może je odebrać opieka społeczna. W The Sims 3 nieuczenie się oznacza brak możliwości dodania cechy dziecka podczas urodzin.

Szkoła prywatna

Nic się tu nie zmienia w stosunku do szkoły publicznej, poza tym, że Simowie chodzą w mundurkach i lepiej się uczą, czyli szybciej poprawiają oceny. By dziecko dostało się do szkoły prywatnej, rodzic sima musi zadzwonić do dyrektora i go przekonać, że jego dziecko się nadaje. W The Sims 3 szkoła prywatna pojawia się wraz z dodatkiem Pokolenia.

Ciekawostki

  • Dziecko może zginąć jedynie przez spalenie lub utopienie. Kiedy dzieci głodują, pojawia się Opieka Społeczna.
  • W The Sims 2 pozostawione bez opieki jest zabierane przez opiekę społeczną.
    Screenshot-45

    Dziecko w The Sims 3 sprzedaje ciasteczka

  • Mogą mieć makijaż nie ponosząc przy tym żadnych konsekwencji.
  • W The Sims dzieci nigdy nie dorastały; wyjątkiem było użycie zaklęcia.
  • W The Sims 2 dzieci nie mogły same wyruszyć na parcelę publiczną, a w The Sims 3 mogą. Mogą również zostać same w domu. Muszą wrócić do domu lub do najbliższego dorosłego przed 22:00 (inaczej niż nastolatki). Jeżeli do tej godziny nie wracają, radiowóz odwozi je do domu, a rodzice dają szlaban.
  • Jeśli dziecko zdecyduje się wyruszyć na parcelę publiczną, może jechać jedynie rowerem (nawet jeżeli nie ma go w wyposażeniu), jeśli jedzie samo.
  • Dzieci nie mogą używać niektórych przedmiotów np. maszyny do ćwiczeń.
  • Gdy Opieka Społeczna zabierze dziecko, można je adoptować i jest wtedy w liście znajomych.
  • Gdy rodzice dziecka umrą, może ono zadzwonić po opiekunkę. Kiedy już będziesz myśleć, że jest bezpieczne, pojawi się komunikat o tym, że znowu jakieś dziecko żyjące ze spadkiem po rodzicach, bla bla bla, i że dzieciak odchodzi do sierocińca, a parcela jest wolna.
  • Na pewnym zdjęciu z gry widać Bellę wzdychającą do Mortimera, chociaż dzieci nie mogą się jeszcze zakochać. Takie sytuacje nie są autentyczne, to tylko obrazek reklamowy, najczęściej umieszczany w filmikach.

Etapy życia Simów

Ciąża | Niemowlę | Małe dziecko | Dziecko | Nastolatek | Młody dorosły | Dorosły | Emeryt | Śmierć

Więcej od Wikii

Losowa wiki