Fandom

Simspedia

Electronic Arts

4654strony na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Electronic Arts
EA logo.png

Logo Electronic Arts

Ea EADM logo.png

Electronic Arts (National Association of Securities Dealers Automated Quotations: ERTS) – producent oraz wydawca gier komputerowych i wideo. Firma została założona przez Tripa Hawkinsa w 1982 r. Obecnie jest największym wydawcą gier na świecie, z roczną sprzedażą sięgającą 3 miliardów dolarów.

EA tworzy serię The Sims, dodatki i akcesoria do niej oraz wiele innych gier, jak np. Spore, SimCity czy Need for Speed.

Marki

EA działa pod wieloma markami:

  • EA Games - wszystkie gry z wyjątkiem sportowych;
  • EA Sports - realistyczne gry sportowe;
  • EA Sports Big - ekstremalne gry sportowe;
  • EA mobile - gry na komórkę;
  • EA Black Box - gry z serii Need for Speed;
  • Pogo.com - strona z grami on-line.

Siedziby Electronic Arts

Stany Zjednoczone

Austin, Texas

Bioware austin recepcja.jpg
Tutaj znajduje się siedziba BioWare. BioWare jest kanadyjską firmą komputerową założoną w 1995 roku. Firma ta została założona przez Raya Muzykę, Grega Zeschuka oraz Augustine'a Yipa. 11 października 2007 roku grupa VG Holding Group została wykupiona przez firmę Electronic Arts Inc. za ok. 810 milionów dolarów. Do gier wyprodukowanych przez BioWare można zaliczyć m.in.: Mass Effect, Dragon Age czy Baldur's Gate.

Fairfax, Virginia

War-fairfax.png
W Fairfax znajduje się siedziba Mythic. Mythic uznawany jest za jednego z najlepiej prosperujących deweloperów i wydawców gier MMORPG na świecie. To Mythic stworzyło wielokrotnie nagradzaną grę Dark Age of Camelot. W siedzibie znajdującej się w Fairfax zatrudnionych jest ponad 200 osób.

Los Angeles, Kalifornia

Ea-los-angeles.png
W Los Angeles znajduje się główna siedziba EA Interactive (EAi). EAi jest oddziałem, którego głównym zadaniem jest kierowanie urządzeniami mobilnymi, siecią społeczną oraz stroną docelową gier online. Składa się z EA Mobile, Chillingo, Pogo.com, Playfish oraz Hasbro. EAi zajmuje pierwsze miejsce wśród producentów gier na telefony, smartphony i tablety, drugie miejsce wśród producentów gier społecznościowych, a także pierwsze spośród producentów gier online.

Orlando, Floryda

Ea-tiburon.png
W Orlando znajduje się siedziba EA Tiburon. EA Tiburon powstało w 1994 roku. W 1998 roku zostało wykupione przez Electronic Arts. EA Tiburon jest deweloperem takich gier jak: Tiger Woods PGA Tour, Madden NFL Football czy NCAA Football.

Redwood City, Kalifornia

Ea-redwood.png
EA Redwood Shores jest "domem" dla różnorodnych projektów od The Sims aż po komputerowy survival horror - Dead Space. Siedziba ulokowana jest w niesamowitym miejscu, posiada prawdziwy kampus, dwie restauracje, dużą siłownię, na zewnątrz boiska do gry w siatkówkę oraz koszykówkę. Niedaleko tej siedziby, w Emeryville, inny zespół EA pracuje nad grą Spore.

Salt Lake City, Utah

EA-Salt Lake.png
EA Salt Lake znajduje się w pięknej okolicy Salt Lake City. Siedziba ta została otworzona w 2010 roku i to właśnie tutaj opracowuje się projekty dla bestsellerowej serii The Sims.

Kanada

Edmonton, Alberta

Ea-montreal.png
W Edmonton znajduje się siedziba BioWare.

Montreal, Quebec

Montreal-2.jpg
Spośród rozrywek odbywających się w studiu EA w Montrealu można rozróżnić pokazy filmowe, turnieje sportowe, imprezy charytatywne lub zbiórki pieniędzy. Zespół w Montrealu pracuje nad grami na różne platformy.

Vancouver, Kolumbia Brytyjska

Ea-vancouver.png
W siedzibie w Vancouver pracuje około 1300 osób. Znajduje się tutaj EA Black Box. Na terenie siedziby można znaleźć pełnowymiarowe boisko do gry w piłkę nożną, kawiarnie, restauracje, jak również siłownię.

Europa

Niemcy, Kolonia

Ea cologne-3.jpg
W tej siedzibie pracuje ponad 100 osób. Biuro znajduje się w nowej dzielnicy Kolonii. Na parterze znajduje się bar.

Niemcy, Ingelheim

Ea-niemcy.png
W siedzibie w Ingelheim znajduje się EA Phenomic - firma produkująca gry komputerowe, założona przez Volkera Werticha w 1997 roku. Studio to zostało wykupione przez EA w 2006 roku.

Zjednoczone Królestwo, Londyn

Ea locations london 298x168.jpg
Siedziba ta znajduje się w sercu Londynu (pomiędzy Convent Garden a Soho). Londyński zespół pracuje nad grami na telefony komórkowe. Siedziba ulokowana jest na 33 piętrze Centre Point.

Najpopularniejsze gry wydane przez EA

W państwach, gdzie sprzedawane są gry EA, przeważnie znajdują się także filie dystrybucyjne, np. Electronic Arts Polska.

Galeria

Zobacz też

Więcej w Fandom

Losowa wiki