FANDOM

Create a Sim The Sims Icon The Sims 2 Icon TS3 Icon 60px-TSM Icon TS4 EraIcon

Głód – podstawowa potrzeba Simów, zaspokajana poprzez spożywanie pokarmów.

The Sims

Jedzenie znajdziemy w lodówce, możemy też je ugotować lub zamówić pizzę za 30 simoleonów.

The Sims 2

W drugiej części gry, kupując lodówkę, otrzymujemy wraz z nią jej pełną zawartość (każda lodówka ma maksymalną ilość miejsca, którą można sprawdzić w trybie kupowania - droższe lodówki mają wyższą). Po pewnym czasie zasoby musimy dokupić (telefonicznie, za pomocą komputera bądź wybierając się na parcelę publiczną).

Gotowanie

Możemy przygotować, zależnie od liczby punktów gotowania, rozmaite śniadania, drugie śniadania, dania obiadowe oraz desery. Potrawy, do których potrzebne są większe umiejętności, zaspokajają więcej głodu. O ile posiadasz dodatek The Sims 2: Cztery pory roku, możesz także przyrządzić soki o specjalnych właściwościach ze swoich plonów bądź przyrządzić złowioną rybę.

Gotowe jedzenie

Jeśli Simowie nie lubią gotować, mogą zjeść coś gotowego - wystarczy kupić w automacie ciasteczka albo zimny napój (z dodatkiem The Sims 2: Osiedlowe życie) lub wziąć z lodówki sok czy chipsy. Można także zamówić pizzę lub chińszczyznę przez telefon. Inną opcją jest zakupienie stołu bufetowego (w sekcji przyjęć) i kliknięcie "Uzupełnij". Pojawi się wówczas galaretka, sałatka oraz indyk. Możliwe jest również nabycie barku z drinkami (można zatrudnić do jego obsługi barmana) lub stolika z sokami.

Dostawa

Możemy zamówić pizzę za 40 Simoleonów lub żywność do pustej już lodówki. Przy zakupie dodatku The Sims 2: Na studiach można tez zamówić chińszczyznę.

W dodatkach:

  • The Sims 2: Własny biznes - możemy założyć własną restaurację lub pójść do czyjejś, zjeść danie z menu, albo kupić gotowe danie, które będzie w naszym opakowaniu i zjeść w domu!
  • The Sims 2: Na święta - możemy przyrządzić ciasteczka Świętego Mikołaja, po których upieczeniu (+ kupieniu choinki) przybędzie Święty!
  • The Sims 2: Cztery pory roku - możesz schować napoczęte jedzenie, cały talerz albo jedną nadgryzioną porcję do lodówki i przechować na później. Nawet tydzień po schowaniu będą świeże.

The Sims 3

Ta seria niewiele wnosi do gotowania. Sim jednak nie musi mieć uzupełnionej lodówki - sprzęt może być pusty, a składniki potrzebne do ugotowania jedzenia zostaną automatycznie kupione, zaś jakość dania będzie niższa.

The Sims 4

W The Sims 4 w zależności od poziomu umiejętności gotowania Sim może przygotowywać różne posiłki. Składniki nie muszą być w lodówce, Sim po prostu je kupuje, przyrządzając jedzenie. Możliwe jest jednak przygotowanie dania ze świeżych produktów. Jakość takiego dania zależy od jakości wyhodowanej przez Sima rośliny lub złapanej ryby. Opcje przygotowania posiłków ze świeżych produktów można jednorazowo wyłączyć, klikając w lewy górny róg karty dań.

Można także wybrać, czy posiłek ma być dla 1 osoby, dla rodziny (4 osób) czy na przyjęcie (dla 8 osób)

The Sims Średniowiecze

W średniowiecznej odsłonie gry możemy kupować składniki w Kramie Wiejskim, łowić ryby i chodzić na polowanie. Zdobyte jedzenie można albo ugotować albo upiec. Zawsze jest przy palenisku dostępna kasza, przy ruszcie pieczony szczur, a przy piecu racje polowe i nijaki chleb.

Śmierć z głodu

Jeśli będziesz głodzić Sima, ten może w końcu umrzeć z głodu i spotkać się z Mrocznym Kosiarzem.

Duch naszego Sima po wygłodzeniu w The Sims ma kolor zielony (jak wszystkich innych), w The Sims 2 jasnoniebieski, w The Sims 3 różowy, zaś w czwartej odsłonie jego kolor będzie adekwatny do nastroju. W The Sims 2 i The Sims 3 gdy duch pojawi się na parceli będzie wyjadał nam jedzenie z lodówki i zawsze będzie chudy (nawet wtedy, gdy przed zgonem był otyły).

Jeśli koniecznie chcemy zagłodzić Sima, wystarczy wpisać boolprop testingcheatsenabled true w oknie kodów i przesunąć pasek głodu, aż zrobi się czerwony.

Ciekawostki

  • SimBoty w The Sims 3 zaspokajają tę potrzebę, jedząc złom[TS3K].
  • Wampiry żywią się krwią oraz owocami i sokami plazmowymi[TS3PZ].
  • W The Sims 2, gdy jest włączona opcja wolnej woli, bardzo głodny Sim zacznie sam wyjadać jedzenie z lodówki. Jest to interakcja wyłącznie autonomiczna.
  • W The Sims 3 oraz The Sims Średniowiecze po zjedzeniu czegoś smacznego Sim otrzymuje pozytywny nastrójnik; jego wartość jest zależna od jakości posiłku.
  • W dodatku The Sims 3: Wymarzone podróże na targu za granicą można zakupić suszone jedzenie, które zaspokaja cały pasek głodu, zależnie od jakości dodaje również pozytywne nastrójniki.
  • W The Sims 3 przed zjedzeniem ulubionego dania Sim ucieszy się i zaklaszcze.
  • Simorośl w The Sims 3: Studenckie życie nie ma potrzeby głodu.
  • U wampirów w The Sims 3 pasek głodu zamienia się w pasek o nazwie pragnienie.
Potrzeby
Pecherz ikona Głód ikona Energia ikona Zabawa ikona Towarzystwo ikona Higiena ikona