FANDOM

Kot
Cat Hug

Kot podczas zabawy z Simką

TS Zwierzaki1 The Sims 2 Pets Icon TSPS Icon TS3P Icon The Sims 4 Psy i koty ikona
Kot

Kotzwierzę, które może zostać kupione lub sprzedane w The Sims: Zwierzaki, The Sims 2: Zwierzaki, The Sims: Historie z życia zwierząt, The Sims 3: Zwierzaki oraz The Sims 4: Psy i koty. Wraz z psami są jednymi z najczęściej posiadanych przez Simów zwierząt.

The Sims: Zwierzaki

Kotklawisze

Kot grający na keybordzie

Tu koty zostały wprowadzone po raz pierwszy. W tej części rodzina ma możliwość przygarnięcia kota ze schroniska w Starówce. Nie ma możliwości sterowania pupilem, a gdy już się próbuje wydać to polecenie, wyświetla się napis Ty na serio myślisz, że masz władzę nad zwierzakiem?!. Nie ma też możliwości stworzenia zwierzaka w edytorze rodziny. Jest za to możliwość tresury kotów. Umiejętności dla nich to: posłuszeństwo, sztuczki i łowiectwo. Posłuszeństwa wyuczają się poprzez chwalenie za dobre uczynki i karania za złe. Sztuczki trenuje się na specjalnych kładkach. Łowiectwo zaś polega na polowaniu na karaluchy, myszy i szkodniki na własną rękę.

The Sims 2: Zwierzaki

Biała kotka w kuchni

Kot w kuchni, skaczący z blatu kuchennego

Pozyskanie zwierzaka

W The Sims 2: Zwierzaki koty mogą być tworzone w "Utwórz zwierzę" w sekcji tworzenia rodzin. Simowie mogą także adoptować koty przez telefon, kupując je na parcelach publicznych lub zaprzyjaźniając się i przygarniając bezpańskiego futrzaka. Simowie mogą też kupować lub dać komuś zwierzaka.

Różnice w porównaniu do The Sims

W przeciwieństwie do poprzedniej serii w dwójce można (za pomocą kodu) sterować zwierzakiem, a kocięta są w pełni ruchome i w dużej mierze samowystarczalne. Można je karmić (o ile Sim posiada karmę) i mogą spać w łóżkach dla zwierzaków bez pomocy matki. Również mogą się uczyć zachowań, jednak nie mogą iść po schodach bez pomocy matki lub Sima. Najciekawszą nową opcją jest uczenie naszego kota różnych komend np. "siad", "podaj łapę".

Potrzeby

Koty mają takie same potrzeby, tylko zamiast "wystrój" mają "drapanie".

Błędy

Kiedy kot prosi Sima, żeby go podrzucił, to u kota jest opcja "podrzuć", a u Sima "podrzuca mnie".

The Sims 3: Zwierzaki

CatsFighting

Koty powracają w piątym dodatku do gry The Sims 3. Podobnie jak w The Sims, mają one przypisane cechy własne. Początkowo jest ich 3, potem można jednak wyuczyć kolejnych. W przeciwieństwie do psów i koni, koty nie mają własnych unikatowych cech odpowiednich dla nich.

Mogą wykonywać prawie wszystkie interakcje z końmi i psami prócz krycia. Jest pełna kontrola nad zwierzakiem. Koty są w stanie polować i przynieść zdobycz dla Sima, który będzie mógł ją trzymać jako obiekt kolekcjonerski. W przeciwieństwie do The Sims 2: Zwierzaki, tutaj koty mają sześć potrzeb: głód, pęcherz, zabawa, towarzystwo, energia i drapanie. Koty mogą się rozmnażać w domku dla zwierząt (jeżeli masz jednego Sima, może się urodzić sześć kociąt). Kocięta mają ograniczone działania. Nagroda szczęścia życiowego zwiększa szansę na urodzenie większej liczby małych.

The Sims 4: Psy i koty

Koty powracają w czwartym dodatku do The Sims 4. W przeciwieństwie do trzeciej części gry nie można będzie ich kontrolować.

Ciekawostki

  • W konsolowej wersji The Sims 3: Zwierzaki istnieje ponad 30 ras kotów.
  • Koty mają więcej nagród szczęścia życiowego niż Simowie.
  • Tak jak psy Simowie mogą posłać ich na polowania.
  • Koty nie mają własnych cech jak konie i psy.
  • Kot nie może zjeść rybki z akwarium, ale może ją obserwować.
  • Kot może przestraszyć ptaka lub go zjeść.
  • W The Sims 3 kot może miauczeć do muzyki.

Galeria