Kowal
Kowal

Kowal podczas pracy.

Zobacz także: Rodzina Kowal
60px-TSM Icon

Kowal – profesja występująca w The Sims Średniowiecze. Kowal jest odpowiedzialny za wytwarzanie broni, zbroi, różdżek oraz rakietek do Królanta

Kwatera

Kowal mieszka w kuźni. Nie jest to zbyt imponujące miejsce, umeblowane w wiejski, prosty sposób, składający się tylko z dwóch izdebek. Na dole mieści się warsztat kowala czyli piec oraz kowadło, a także stół i palenisko. Na górze urządzony jest pokój osobisty, z łóżkiem, kolejnym paleniskiem i stołem. Kowal jest też po części kupcem ponieważ może sprzedawać swoje wyroby bądź rzeczy zakupione a potem sprzedawane drożej w swoim własnym kramie (przy prawej ścianie kuźni)

Kuźnia jest zawsze pełna gości, czekających po zamówione przez siebie przedmioty bądź też w odwiedzinach u Kowala. Wpływa na to bliskość kuźni do rynku. Po pewnej misji przebywa też tam czeladnik kowala.

Wytwarzanie przedmiotów

Proces wytwarzania broni, zbroi, lasek magicznych czy rakietek jest pracochłonny. Im trudniejszy przedmiot, tym lepszy młot powinno się posiadać. 

Najpierw trzeba się wybrać po surowce. Niektóre można zakupić w kramie, ale tych rzadszych trzeba poszukać na własną rękę. Złoża minerałów porozrzucane są w całym królestwie i odnawiają się każdego dnia.

Sam proces tworzenia ma charakter minigry, w której trzeba popełnić jak najmniej błędów, aby uzyskać przedmiot jak najwyższej jakości. Stworzone przedmioty można sprzedawać w kramie.

Ważne obiekty

  • Kuźnia i kowadło - najważniejsze wyposażenie Kowala, dzięki któremu można wytwarzać przedmioty.
  • Stragan - miejsce, w którym nasz bohater może sprzedawać wytworzone przez siebie przedmioty drożej, niż gdyby sprzedał je w kramie
  • Młot - nim kowal kuje zbroje,miecze, rakietki,laski magiczne i inne młoty

Możliwości Kowala

Jako Kowal, nasz bohater może:

  • Wytwarzać broń, zbroję itd.
  • Sprzedawać wytworzone przedmioty
  • Zbierać minerały
  • Może mieć czeladnika w misji ,,Czeladnik Kowala" . Co ciekawe, nie musi być kowalem by mieć czeladnikiem, może mieć nawet 1 poziom.
  • Tytuły kowala : Czeladnik kowala (od 1 do 5 poziomu), Kowal (od 5 do 9 poziomu) i Mistrz kowalski ( 10 poziom).
  • Kowal może edytować mały skrawek ziemi po prawej stronie domu.