Fandom

Simspedia

Laganaphyllis Simnovorii

4652strony na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja13 Udostępnij

Laganaphyllis Simnovorii
Krowokwiatsims3.png
Gra: The Sims 2: Na studiach; The Sims Social; The Sims 3 Store; The Sims 4
Kupowanie: Niemożliwe[TS2:NS]; Nieograniczone[Store]; Niemożliwe[TS4]
Cena: Brak[TS2:NS];
§475[Store];
Brak[TS4]§
Typ: Nagroda kariery[TS2:NS]; Roślina dekoracyjna [Store]; Do zdobycia (nasiono)[TS4]
Rozmiar: 3x3[TS2:NS]; 2x3[Store]; 2x5[TS4]
The Sims 2: Na Studiach The Sims 3 The Sims 3 Store The Sims Social The Sims 4 Ten artykuł jest/był artykułem na medal.

Laganaphyllis Simnovorii (grec. i łac. Kroworoślina Simożerna; powszechnie znana pod nazwą Krowokwiat lub Krowo-kwiat) – dziwna, wystarczająco duża do zjedzenia Sima w całości roślina, będąca nagrodą za osiągnięcia zawodowe w karierze Badacz natury,[TS2:NS] sprzedawana w The Sims 3 Store oraz zdobywana poprzez krzyżowanie innych roślin.[TS4]

Oprócz The Sims 2, The Sims 4 i Store, roślina przypominająca Krowo-kwiat (ale nim niebędąca) pojawia się w The Sims Bustin' Out. Jest tam znana pod nazwą zmutowanej rośliny. Być może jest to krewny albo przodek Krowo-kwiatu.

W The Sims 3 Krowo-kwiat można kupić w trybie kupowania jako nieruchomą roślinę - dekorację. Pojawia się także w telewizji na kanale ogrodniczym, gdzie zjada Florencję Delarosę pojawiającą się w The Sims 2: Własny Biznes. Za to w Store można już kupić prawdziwy, zjadający Simów Krowo-kwiat.

Roślinę znajdziemy również w The Sims Social.

Opieka nad Krowo-kwiatem

Ciastkotoklamstwo.jpg
Laganaphyllis Simnovorii2.jpg
Laganaphyllis Simnovorii.jpg

Karmienie

Krowo-kwiat można nakarmić - wystarczy kazać dowolnemu Simowi wykonać z nim interakcję "Nakarm". Sim wyjmie kawałek mięsa i rzuci go roślinie, chociaż czasem się z nią chwilę podroczy. W The Sims 2 kawałek tego mięsa kosztuje 35§, natomiast w następnych częściach jest on darmowy.

Zbyt długo niekarmiony Krowo-kwiat sam spróbuje zdobyć pokarm; jeżeli nie uda mu się, w trzeciej i czwartej części gry zwyczajnie zdechnie i jedyną dostępną interakcją będzie sprzątnięcie go.

Jeśli Laganaphillis Simnovorii nie jest karmiony przez 12 godzin w świecie gry[TS2:NS]/kilka dni[Store] (ten czas można skrócić lub wydłużyć poprzez chwalenie/karanie go za zjadanie Simów i częstotliwość karmienia - im częściej jest karmiony, tym częściej głodnieje; w The Sims 2 jest na odwrót), wysuwa kawałek ciastka (napoleonkę) na końcu języka, wabiąc Simów. Kiedy ofiara przyjdzie po ciasteczko, Krowo-kwiat zje ją.
Ciekawostką jest, że Mroczny Kosiarz pojawia się tylko w The Sims 3, w The Sims 2 nagrobek od razu pojawia się obok mięsożernej rośliny. Inną ciekawostką jest to, że Krowo-kwiat nie zje Simów z niskim poziomem higieny – wącha ich, po czym odsuwa się i z powrotem kusi swoim ciastkiem, czekając na osoby z wyższym poziomem higieny.

Wyjątkowa sytuacja zachodzi z dziećmi, które nie mogą zostać zjedzone przez tę roślinę: w The Sims 2 interakcja wzięcia ciastka nawet się nie pojawia, jednak w The Sims 3 już tak i użycie jej spowoduje pożarcie, a następnie natychmiastowe wyplucie (jako że Krowo-kwiat nigdy nie zjadłby dziecka).

Krowo-kwiat może zjeść Sługusa, androida z The Sims 2: Własny Biznes. To jeden z kilku sposobów na uśmiercenie robota.

Dojenie

Po tym, jak Krowo-kwiat zje Sima, jego wymiona powiększą się, a on sam będzie mógł zostać wydojony. Napój, który jest z niego uzyskiwany, przypomina Eliksir Życia, bo odmładza Sima, przedłużając jego życie o kilka dni.

Niektórzy Simowie nie są szczęśliwi z tego, że "wypijają" innych Simów - czują, że picie Simów poprzez Krowo-kwiat jest złe. Po "wypiciu" Sima pozostaje wspomnienie o tymże czynie, jednak niektórzy Simowie nie mają wyrzutów sumienia z tego powodu i w ich wspomnieniach widać pytanie "Gdzie następna ofiara?".

Sposoby zdobycia

The Sims 2

W The Sims 2 Krowo-kwiat pojawia się w dodatku Na studiach. Tutaj można jedynie go nakarmić, wydoić lub wziąć ciastko. Aby go zdobyć, trzeba zajść daleko w karierze Badacza natury (można też wpisać kod unlockcareerrewards odblokowujący wszystkie nagrody kariery).

The Sims 3

Laganaphyllis Simnovorii
Lagana.png
Gra: The Sims 3
Kupowanie: Tryb kupowania
Cena: 475§
Typ: Roślina
Rozmiar: 1x1

W podstawowej grze Krowo-kwiat występuje jako roślina dekoracyjna - jest mały i nic nie robi. Nie jest też rozwinięta edycja jego stylu - cały może mieć jeden kolor, nie da się ustalić barw dla poszczególnych elementów, np. doniczki.

Store

Tutaj Krowo-kwiat można zakupić jako element zestawu "Zabójcza klasyka" za 1200 SimPoints (za 800 w promocji) lub osobno - za 600 SimPoints. Ciekawe, że wygląd Krowo-kwiatu w ogóle się nie zmienił od drugiej części.

Dodano nowe funkcje - z Krowo-kwiatem można się bawić, głaskać go, a także ganić i chwalić, wpływając jednocześnie na jego zachowanie.

Poza tym, nowością jest to, że Krowo-kwiat może wypluwać innych Simów, a także fakt, że mogą wziąć ciastko i nie zostać zjedzonymi.

Pomijając powyższe, warto zauważyć, że cały zestaw opiera się na Laganaphyllis Simnovorii - oprócz niego znajduje się tam konik do jeżdżenia dla dzieci w stylistyce Krowo-kwiatu, a także Krowo-kwiatowy automat to gier. Oprócz tego znajduje się tam dziewięć obiektów z Trzech Jezior.

Warto też zwrócić uwagę na to, że tutaj Krowo-kwiat wydaje się być realniejszy, w jego paszczy widać ukryte ciastko - nawet, jeśli nikogo nie wabi. Poza tym wciąż się porusza - wydaje się oddychać. Oprócz tego zwrócono na niego większą uwagę: pomijając wspomniane wyżej interakcje, spotkanie z nim i próbę zabrania ciastka można przeżyć. Pojawiają się też komunikaty związane z nim.

Link do Krowo-kwiatu: Laganaphyllis Simnovorii („Krowo-kwiat”)

Link do zestawu: Zestaw "Zabójcza klasyka"

The Sims Social

L. Simnovorii
L. simnovorii.png

Krowo-kwiat w TSS

Bardziej podobna wersja Krowo-kwiatu pojawia się jako obiekt stylu Halloween w kategorii Outdoor (zewnątrz). Dodany został w październiku 2011 roku.

Obecnie nie można go znaleźć w grze.

Interakcje

Interakcja Koszt Efekt / nagroda Możliwe dodatki Wymagania
Feed (Nakarm) 0 Energia Dodaje jeden poziom do potrzeby zabawy (Fun) Nie ma Nie ma
Tease Cowplant (Dokuczaj Krowo-kwiatowi) 1 Energia Dodaje jeden poziom do potrzeby zabawy i towarzystwa Nie ma Nie ma
Extract Essence (Wypakuj esencję) 1 Energia Nie ma Nie ma Nie ma

The Sims 4

Laganaphyllis Simnovorii
Krowokwiat TS4.png
Gra: The Sims 4
Typ: Roślina
Rozmiar: 2x5
Jagoda Krowokwiatu TS4.png

Jagoda Krowo-kwiatu

Interakcje z Krowo-kwiatem nie zmieniły się, wciąż można go karmić mięsem, głaskać oraz bawić się z nim. Podczas interakcji wzrasta poziom ogrodnictwa. Tym razem jednak rośliny nie da się uzyskać poprzez kupienie jej: aby ją zdobyć, należy skrzyżować kwiaty lwiej paszczy z truskawkami, co skutkuje wyhodowaniem smoczego owocu; następnie należy połączyć go z kwiatem lwiej paszczy. Powstała w ten sposób szczepiona roślina po kilku dniach pielęgnacji pozwoli Simom na zebranie z niej jagód Krowo-kwiatu.

Jagodę należy umieścić na ziemi, gdzie będzie miała dostatecznie dużo miejsca, a następnie zasiać i dbać o nią aż do wyrośnięcia. Po około trzech dniach na parceli pojawi się dorosły okaz Laganaphyllis Simnovorii. Będąc wewnątrz, jego korzenie będą znajdywały się w doniczce tak, jak w poprzednich częściach, natomiast na dworze roślina będzie wolna od donicy.

Jagodę Krowo-kwiatu można zjeść, co zaspokoi w pewnym stopniu głód Sima i doda nastrójnik zależny od jakości owocu.

Roslinę tę można również zdobyć osiągając wysoki poziom nauk kosmicznych i przeżywając przygody w kosmosie. Po jednej z nich Sim powróci na Ziemię z jagodą Krowo-kwiatu w ekwipunku.

Inny, najprostszy sposób na zdobycie jagody Krowo-kwiatu to łowienie przy rzece.

Cechy Krowo-kwiatu

  • Połączenie rośliny doniczkowej z krową.
  • Produkuje Eliksir życia (w The Sims 4 także eliksir emocji) ze zjadanych Simów.
  • Nie trzeba go podlewać.
  • W The Sims 2, zamknięty i niekarmiony, przechodzi w stan spoczynku, a jego łodyga lekko usycha. Natomiast w The Sims 3 i The Sims 4 – umiera.

Ciekawostki

Littleshop.poster.jpg
Hierloglify przedstawiające Laganaphyllis Simnovorii
  • Ostatni semestr na wydziale biologii (studia) jest zatytułowany "Wyższa praca: Laganaphillis Simnovorii".
  • Piąty poziom kariery naukowej w The Sims 3 to "Opiekun roślin mięsożernych".
  • W domu Rodziny Ćwir w The Sims 3 można zauważyć statuę przedstawiającą Krowo-kwiat. Ponadto, to właśnie rodzina Ćwirów pokazywana jest we wszystkich obrazkach reklamujących Laganaphyllis Simnovorii - jest elementem kampanii reklamowej.
  • W dodatku The Sims 2: Podróże Simowie mogą iść do domu Wiedźmy Twardziela na Wyspie Twikkii, gdzie na obrazkach na ścianie widać zdjęcia Krowo-kwiatu.
  • W The Sims 2: Na studiach na każdej parceli tajnych stowarzyszeń stoi ogrodzony Krowo-kwiat.
  • SimBot nie może zjeść tortu Krowo-kwiatu.
  • Krowo-kwiat przypomina Audrey II, roślinę z horroru komediowego Krwiożercza roślina (The Little Shop of Horrors) z 1986 roku z udziałem Ricka Moranisa i Steve'ego Martina.
  • Jeśli chodzi o kolor, Krowo-kwiat przypomina także Tometao, roślinę mieszańca z pomidora i krowy (lekko kwadratowej), pojawiającą się w The Dilbert Animated series.
  • Jeżeli Sim zginie z powodu Krowo-kwiatu, na jego nagrobku pojawi się informacja o śmierci głodowej.[Store]

Galeria

Medal.png Ten artykuł jest jednym z Artykułów na medal na Simspedii. Dzięki temu masz pewność, że warto go odwiedzić i przeczytać.

Więcej w Fandom

Losowa wiki