FANDOM

Miksologia
5297810958 96a02fc964

Miksolog w pracy.

TS3LN Icon TS4 EraIcon
MiksologiaIkonka

Miksologiaumiejętność wprowadzona wraz z dodatkiem The Sims 3: Po Zmroku. Występuje również w The Sims 4.

The Sims 3

Nie można jej zarejestrować jako samozatrudnienie, jednak mamy możliwość zastąpienia barmana w pracy. Na początku tworzenie drinków idzie okropnie. Sim tłucze butelki i przygotowuje drinki, które często powiodują wymioty. Przydatnym elementem jest nagroda za punkty szczęścia życiowego Niezły Miksolog kosztująca 15 tysięcy punktów. Dzięki temu Simowie uczą się miksologii szybciej.

Rodzaje drinków

Mamy 2 rodzaje drinków:

  • Drinki zwykłe
  • Drinki nastrojowe:
    • Zwariowane drinki - nastrójnik Szalona zabawa - trwa 5 godzin.
    • Pochłaniacze smutku - nastrójnik Utopione smutki.
    • Romantyczny drink - nastrójnik W nastroju - trwa 2 godziny.
    • Drink zysku umiejętności - nastrójnik Wzmocnienie umysłu - trwa 4 godziny, Sim uczy się szybciej.
    • Energetyczny drink - nastrójnik Rozbudzenie - trwa 4 godziny, działa tak samo jak kawa.
Ostrzeżenie Ostrzeżenie:
Niektóre drinki zmieniają pewne cechy na inne. Np. gdy wypijemy zwariowany drink, jedna z cech będzie zastąpiona cechą Szalony. Oczywiście tylko na okres działania odpowiedniego nastrójnika.

The Sims 4

W tej części gry pojawia się w podstawowej wersji, bez dodatków. Jest wymagana w karierze kulinarnej, w zależności od szczebla kariery. Umiejętność można rozwijać poprzez robienie drinków w zakupionym (w Trybie Kupowania) blacie. Na początku możemy zrobić 3 rodzaje drinków, każdy po 10$. Z czasem rozwijania umiejętności pojawiają się nowe przepisy, są coraz droższe.

Ciekawostki

  • Ceny drinków (więc także i zarobki miksologa) są zróżnicowane i zależą od typu parceli na której są serwowane (Park/Spelunka/Klub Wampirów/Galeria Sztuki itd.).
  • Wampiry mogą napić się w barze także drinków na bazie krwi (a przynajmniej tak sugerują ich nazwy - np."Strzał Hemoglobiny") tyle, że nie zaspokajają one paska potrzeby pragnienia.
  • Przyjmuje się, że drinki w The Sims 3 są bezalkoholowe, chociaż różnorakie efekty w postaci nastrójników sugerowałyby inaczej - jednak picie drinków jest dostępne bez ograniczeń także dla nastolatków i Simek w ciąży.