Wikia

Simspedia

Mortimer Ćwir

Dyskusja0
3305stron na
tej wiki
The Sims Icon The Sims 2 Icon TS3 Icon TSC icon Bo logo Medal
Mortimer Ćwir
Mortimer Ćwir w Każdej Części Gry
Imię Mortimer Ćwir
Płeć MężczyznaMężczyzna
Rasa IkonkaSim Sim
Rodzina
Rodzice Kornelia Ćwir i Gwidon Ćwir Ojciec
Rodzeństwo Nie posiada
Partner Majka Ćwir Małżeństwo
Dziecko Kasandra Ćwir Córka, Aleksander Ćwir Syn
Henryk Ćwir
150px-Sims 1 Logo
Mortimer Ćwir (The Sims)
Biografia
Przyjazny i otwarty. Henryk otrzymał nieco staromodne wychowanie, ale potrafił przystosować się do wymogów nowoczesności. Jest wielkim miłośnikiem owadów.
Imię Henryk Ćwir
Płeć MężczyznaMężczyzna
Wiek Dorosły
Rasa IkonkaSim Sim
Edukacja i praca
Kariera
Science career Królik Doświadczalny
Rodzina
Partner Majka Ćwir Małżeństwo
Stan cywilny Żonaty
Dziecko Kasandra Ćwir Córka
Osobowość
Znak zodiaku Taurus Byk
Wygląd
Kolor włosów TS2 Black Hair Czarne
Kolor skóry Skin-light Jasna
Sylwetka Fit Wysportowany
Inne informacje
Gra The Sims IconThe Sims
Dostępność aktywny
Otoczenie Otoczenie 1
Mortimer Ćwir
TSC icon
Imię Mortimer Ćwir
Płeć MężczyznaMężczyzna
Wiek Dorosły
Rasa IkonkaSim Sim
Rodzina
Partner Bella Ćwir Małżeństwo
Stan cywilny Żonaty
Dziecko Kasandra Ćwir Córka
Osobowość
Znak zodiaku Taurus Byk
Wygląd
Kolor włosów TS2 Black Hair Czarne
Kolor skóry Skin-light Jasna
Sylwetka Thin Chudy
Inne informacje
Gra The Sims (na konsole)
Dostępność aktywny
Otoczenie SimValley
Mortimer Ćwir
Bo logo
Mortimer Ćwir (The Sims Bustin' Out)
Imię Mortimer Ćwir
Płeć MężczyznaMężczyzna
Wiek Dorosły
Rasa IkonkaSim Sim
Rodzina
Partner Bella Ćwir Małżeństwo
Stan cywilny Żonaty
Dziecko Kasandra Ćwir Córka
Osobowość
Znak zodiaku Taurus Byk
Wygląd
Kolor włosów TS2 Black Hair Czarne
Kolor skóry Skin-light Jasna
Sylwetka Thin Chudy
Inne informacje
Gra The Sims Bustin' Out
Dostępność aktywny
Otoczenie SimValley
Mortimer Ćwir
The Sims 2 Logo
Mortimer Ćwir (The Sims 2)
Imię Mortimer Ćwir
Płeć MężczyznaMężczyzna
Wiek Dorosły
Rasa IkonkaSim Sim
Edukacja i praca
Kariera
Retired career Szalony Naukowiec
Rodzina
Rodzice Gwidon Ćwir Ojciec Kornelia Ćwir Matka Obydwoje nie żyją
Partner Bella Ćwir Małżeństwo Dina Kaliente Miłość
Stan cywilny Żonaty
Dziecko Kasandra Ćwir Córka Aleksander Ćwir Syn
Osobowość
Znak zodiaku Cancer Rak
Aspiracja Knowledge Wiedza
Wygląd
Kolor włosów TS2 Grey Hair Siwe
Kolor oczu TS2 Brown Eyes Brązowe
Kolor skóry Skin-light Jasna
Sylwetka Thin Chudy
Inne informacje
Gra 20px-The Sims 2 IconThe Sims 2
Dostępność aktywny
Otoczenie Miłowo
Mortimer Ćwir
Whip
Mortimer Ćwir (The Sims 3)
Imię Mortimer Ćwir
Płeć MężczyznaMężczyzna
Wiek Dziecko
Rasa IkonkaSim Sim
Rodzina
Rodzice Gwidon Ćwir Ojciec Kornelia Ćwir Matka
Stan cywilny nieletni
Osobowość
Cechy
Cecha artysta Artysta
Cecha gderliwy Gderliwy
Cecha ambitny Ambitny
Ulubione
Favorites music classical Klasyczna
Favorites food frenchtoast Tost francuski
Favorites color black Czarny
Wygląd
Kolor włosów Haircolor5-TS3 Czarne
Kolor skóry Light skin-TS3 Jasna
Sylwetka Thin Chudy
Inne informacje
Gra TS3 IconThe Sims 3
Dostępność aktywny
Otoczenie Sunset Valley
Mortimer Ćwir (ang. Mortimer Goth) – założyciel głównej części Miłowa, senior rodu Ćwirów, wynalazca eliksiru życia. Był synem założyciela Starówki Gwidona i Kornelii Ćwirów, spadkobierczyni sławnego Roberta Zadka oraz mężem Belli Kawaler, która zaginęła, jakoby porwana przez kosmitów. Mortimer był ponadto ojcem Kasandry i Aleksandra. Jego fortuna, jaką zbił, pracując jako naukowiec przyciągnęła wielu Simów, m.in. Dinę Kaliente, która próbowała uwieść Ćwira, wyjść za niego za mąż, a po jego śmierci przejąć cały majątek.

Biografia

Młodość i życie w Sunset Valley

Mortimer Ćwir urodził się w Sunset Valley, jako syn Gwidona i Kornelii Ćwirów. Jego rodzice byli staroświeccy, jednak ich syn nie chciał dotrzymać tej tradycji. Zaprzyjaźnił się w dzieciństwie z Bellą Kawaler oraz jej bratem Michałem. Wkrótce Mortimer stał się nastolatkiem, podobnie jak Bella, w której się zakochał. Młodzi zaręczyli się, a po osiągnięciu dorosłości - pobrali. Tymczasem rodzice Mortimera byli już na progu starości. Wtedy to spłonął wielki, urządzony w stylu starodawnym dwór Ćwirów. Zniszczeniu uległy także groby Pelagii Zadek - babci Mortimera oraz Lolity Ćwir, tajemniczej Simki, będącej być może pierwszą żoną Gwidona. Pożar zmusił Ćwirów do opuszczenia Sunset Valley.

Życie w SimValley

Po opuszczeniu zrujnowanego dworu nastąpił podział rodziny. Gwidon założył miasto SimLane, po czym razem z Kornelią zamieszkał tam, Mortimer zaś albo założył albo jedynie zamieszkał z Bellą w mieście SimValley. Dodatkowo w mieście mieszkali Landgraabowie: Malcolm, być może ten sam, który był synem Danuty i Ireneusza z Sunset Valley, ponadto Mom, Dudley i Mimi oraz m.in. Beata i Robert Nowakowie. Ćwirowie kupili kolejny mroczny dwór, w którym straszył duch kamerdynera. Tam też na świat przyszła ich córka - Kasandra, Mortimer zaś próbował pracować w karierze rozrywkowej, jednak w końcu porzucił ją i rozpoczął pracę jako naukowiec.

Pobyt w SimLane

Ćwirowie opuścili SimValley i zamieszkali w północnej części SimLane. Nieco dalej, na południe, na Starówce żyli coraz starsi rodzica Mortimera. W SimLane Kasandra stała się nastolatką, Mortimer zaś dalej pracował w karierze naukowej. Na cmentarzu przydomowym spoczęli tajemniczy dziadek, babcia, wujek, ciocia, Vegas, Bratty i chłopiec. Nie są to z pewnością Ćwirowie, ani Zadkowie, gdyż ci spoczywali w tym czasie na cmentarzu przydomowym Gwidona i Kornelii. Być może są to członkowie rodziny Belli. Nie można jednak potwierdzić tej teorii, gdyż spośród rodziny Belli znamy jedynie jej brata, rodziców i dziadków. Michał Kawaler wrócił z długich studiów na Uniwersytecie Simowym do miasteczka Belli, gdzie rozpoczął samodzielne życie. Z nieznanych powodów, (być może po pożarze domu) Ćwirowie opuścili SimLane i przeprawili się na druga stronę rzeki granicznej miast, trafiając do otoczonej górami nadmorskiej doliny. Tam to Mortimer założył miasto, nazwane Miłowem.

Początek życia w Miłowie

Do założonego miasta przybywać zaczęli nowi mieszkańcy, m.in. Przyjemniakowie, Marzycielowie, Biedakowie, kobieciarz Don Lotario, a nawet sam brat Belli - Michał. Ćwirowie pobudowali kolejny mroczny dwór, w którym zamieszkali wkrótce Bella, Mortimer i ich córka Kasandra. Mortimer zdobywał coraz więcej pieniędzy jako naukowiec, w końcu zaś zaczął być jednym z najbardziej uczonych Simów. Na świat przyszedł jego syn, Aleksander. Tymczasem rezydencje starszego pokolenia Ćwirów w SimLane nawiedził pożar, który pochłonął Gwidona. Po zniszczeniu domostwa Kornelia, będąc już staruszką wprowadziła się do domu Mortimera, Belli i ich dzieci. Tam też zostały przeniesione groby Wiktora, Genowefy i Gwidona Ćwirów oraz Szymona i być może Agnieszki Zadków. Ta ostatnia prawdopodobnie zmarła, niedługo przed pożarem domu, ale mogło się też zdarzyć, że odeszła, kiedy rezydencja na Starówce była już zniszczona. Wkrótce jednak ogień znów zaczął prześladować ród. Pożary nawiedzały ich od początków istnienia rodziny. Wkrótce i dom w Miłowie znalazł się w środku żywiołu. Pożoga może i nie zniszczyła całej rezydencji, ale zabiła bardzo już wiekową Kornelię Ćwir.

Sytuacja w Miłowie w następnych latach

W końcu Mortimerowi udało się wspiąć na najwyższy poziom kariery. Ćwir zbił fortunę, ale nie przestał pracować. Rozpoczął opracowywać eliskir, który przedłużałby życie. Bella, która stała się mniej ważna od pracy Mortimera zaczęła czuć się nieszczęśliwa. Wkrótce zaprzyjaźniła się z Donem Lotario. Niewinna znajomość przerodziła się w romans, niestety, po pewnym czasie, Bella zauważyła, że poszła trochę za daleko. Odmówiła Donowi gorących pocałunków. Niebawem w Miłowie pojawiły się tajemnicze siostry Kaliente: Dina i Nina. Michał zakochał się w pewnej niejakiej Dinie Kaliente która uwielbiała pieniądze i miała chrapkę na Mortimera, jednak Michał był łatwiejszą sztuką więc z nim się związała. Ta pierwsza została więc żoną brata Belli - starego już Michała Kawalera. Po jego śmierci siostry zdobyły jego majątek, po czym wprowadziły się do znanego Miłowa. Tam już zobaczyła na oczy Mortimera. Następnej nocy, kiedy Bella przebywała u Dona stała się rzecz niesłychana. Kobieta zniknęła, porwana jakoby przez kosmitów. Mortimer załamał się, jednakże nie zakończył prac nad eliksirem życia, który w końcu wynalazł, stając się jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Przez długi czas wpatrując się w niebo wypatrywał Belli, jednak na próżno. Jego bogactwo coraz bardziej przyciągało uwagę Diny Kaliente, która została nieco wcześniej okradziona i utraciła majątek od Michała. Wkrótce Dina uwiodła Mortimera. Planowała ożenić się z nim, a po jego śmierci przejąć całą fortunę Ćwirów. Kasandra już dorosła zaczęła szukać sobie męża - więc zakochała się w Donie Lotario, który jednak miał wiele kochanek. Co ciekawe, Dariusz Marzyciel się w niej sam podkochiwał. Aleksander jako dziecko został najlepszym uczniem w szkole i podobnie jak Kasandra - dostał się do szkoły prywatnej. Mortimer zapomniał o Belli, ale zdaję się, że jego dzieci nie. W tym czasie dzieje się akcja gry The Sims 2. Nie są znane dalsze losy Mortimera i rodziny Ćwir. Prawdopodobnie nie udało się siostrom Kaliente zdobyć jego fortuny, gdyż przeprowadziły się wraz z Donem Lotario do Dziwnowa z którym miały "wspaniałe stosunki" i tam razem z nim zamieszkały, będąc w podobnym stanie finansowym, jak w Miłowie.

Charakterystyka i wygląd zewnętrzny

Mortimer był chłopcem wychowanym w staroświeckiej rodzinie. On jednak miał inne upodobania. Był ambitny, a poza tym lubił malować obrazy i grać na pianinie. Mortimer był gderliwy, lecz to nie stanęło mu na przeszkodzie do znalezienia w Belli i Michale Kawalerach przyjaciół. Mortimer był wtedy czarnowłosym, pulchnym na twarzy dzieckiem, ubrany był w białą koszulkę, w czerwone pasy i krótkie spodenki, w kolorze brązu. Będąc już dorosłym, mieszkając w SimValley Mortimer był czarnowłosym, lekko posiwiałym mężczyzną, noszącym eleganckie, fioletowe ubranie. Po przeprowadzce do SimLane zaczął ubierać się w czarną koszulę i ciemne spodnie, jego włosy stały się krótsze i bardziej eleganckie. Na starość Mortimer stał się przyjacielski, bardzo kochał swoją żonę, jednak zbyt dużo czasu poświęcał pracy, przez to ta nie była już szczęśliwa. Stał się siwym emerytem z pulchną twarzą, ubierającym się w czerwoną, zapinaną marynarkę z czarną muszką.

Biografia w The Sims 3

Owocem małżeństwa w rodzinie Ćwirów był zdrowy chłopiec o imieniu Mortimer, który przejął wszystkie dobre cechy swoich rodziców i na pewno będzie umiał odnaleźć się w świecie.

Osobowość

The Sims

Osobowość
Byk - Big
Niechlujny 04 Schludny
Nieśmiały 06 Otwarty
Leniwy 04 Aktywny
Poważny 07 Lekkoduch
Zrzędliwy 04 Uprzejmy

The Sims 2

Osobowość
Rak - Big
Niechlujny 04 Schludny
Nieśmiały 06 Otwarty
Leniwy 04 Aktywny
Poważny 07 Lekkoduch
Zrzędliwy 04 Uprzejmy

Relacje

The Sims

Zdjęcie Imię i nazwisko Punkty relacji Poziom relacji
Majka Ćwir Ikona Majka Ćwir 100/100 Miłość
Kasandra Ćwir Ikona Kasandra Ćwir 75/75 Przyjaciel

Ciekawostki

  • Mortimer pojawia się w grze SimGolf, gdzie wypowiada wiele śmiesznych tekstów.
  • W The Sims, The Sims na konsolę i The Sims Bustin out Mortimer ma znak zodiaku byk, a w The Sims 2 i w The Sims 3 jego znak zodiaku to rak.
  • Jeśli dokładnie się przyjrzymy się okładce The Sims 3: Miejskie Życie, to z tyłu pudełka widać park, a obok zjeżdżalni jest mały Mortimer Ćwir.
  • W jego wspomnieniach w The Sims 2 można wyczytać, że miał doskonałe oceny w szkole choć w The Sims 3 gdy zaczynamy nim grę, ma on jedynie czwórki...
  • W The Sims 3 Ma on cechę gderliwy, lecz w jego biografii w The Sims 2 można wyczytać, że jest wesoły i przyjacielski.
  • W The Sims tłumacze nazwali go Henryk.
  • W The Sims 2 możemy rozkazać naszemu simowi patrzenie przez teleskop w czasie dnia. Wtedy będzie on prawdopodobnie podglądał Mortimera, a po chwili zostanie przez niego zaatakowany.
  • W The Sims 2, jeśli odmłodzimy go kodem Boolprop, ma blond włosy.
  • Jeśli dobrze przyjrzymy się okładce The Sims 3, nad literą S możemy zobaczyć twarz młodego Mortimera.
  • W The Sims 2 i The Sims, jest wspomniane że jest on miłośnikiem owadów.

Rodzina i krewni

Jest on synem Gwidona i Kornelii Ćwirów. Jest też wnukiem Szymona Zadka, Pelagii Zadek, Wiktora Ćwira i Genowefy Ćwir. Ma też ciotki: Kunegundę Ćwir (Fridę) i Agnieszki Zadek. Jego żoną jest Bella Ćwir, a dziećmi Kasandra Ćwir i Aleksander Ćwir.

Ćwir Kaliente drzewo genealogiczne

Galeria

Rodzina Ćwir
Lolita - Wiktor - Genowefa - Gwidon - Kornelia - Kunegunda - Mortimer - Bella - Kasandra - Aleksander

Dziadek - Babcia - Ciocia - Wujek - Kuzyn - Vegas - Bratty - Chłopiec - Hekuba - Menelaos - Samuel - Olivia

Medal Ten artykuł został jednym z Artykułów na medal na Simspedii. Dzięki temu, masz pewność, że ten artykuł jest warty odwiedzenia.

Więcej od Wikii

Losowa wiki