FANDOM

Nastrójniki
Nastrójnik.jpeg

Przykładowe nastrójniki

Ten artykuł jest o Simologii. The Sims 3 The Sims Średniowiecze The Sims 4

Nastrójniki – pozytywne lub negatywne bonusy do nastroju Sima[TS3] lub czynniki odpowiadające za jego emocje[TS4].

Opis

Nastrójniki pojawiają się z najprzeróżniejszych przyczyn. Od warunków otoczenia poprzez wystrój (lub jego brak), potrzeby, interakcje z Simami, interakcje z obiektami, cechy, odpowiedni czas i miejsce po nawet inne nastrójniki i kombinacje poprzednich.

Podstawowe elementy nastrójnika to tło, ikona, opis, modyfikator nastroju/emocji oraz czas trwania. Opis krótko zawiera w sobie działanie nastrójnika oraz przyczynę jego wystąpienia.

Potencjalne skutki nastrójników także są imponujące. Mogą zabić sima lub uratować go od śmierci. Odpowiadać za chorobę lub wyleczenie. Zwiększać szansę na sukces lub porażkę w konkretnych działaniach. Być krótkotrwałym echem praktycznie każdej dobrej, złej lub kompletnie bezsensownej decyzji Sima.

The Sims 3

Nastrójniki są podstawą funkcjonowania systemu nastrojów Simów w The Sims 3 . Tło informuje, czy nastrójnik jest pozytywny (zielone), neutralny (niebieskie, niekiedy też zielone, bez efektu), czy negatywny (czerwone). Pozytywny nastrójnik nie zawsze musi dawać bonus do nastroju, tak samo negatywny.

Cecha Przewrażliwiony dodaje 25-cio procentowy bonus do modyfikatora nastroju każdego nastrójnika, zarówno pozytywnego jak i negatywnego.

The Sims 4

W The Sims 4 na podstawie nastrójników działa system emocji. Każdy nastrójnik zawiera punkty emocjonalne, odpowiadające danej emocji. Punkty sumują się i nasz Sim otrzymuje taką emocję, której punkty przeważają. Istnieją także nastrójniki, które wzmacniają dowolne emocje pozytywne.

Większość emocji posiada kilka poziomów nasilenia, np. Sim może być Rozbawiony, Bardzo Rozbawiony lub Histeryczny w zależności od liczby punktów emocjonalnych tej emocji. W niektórych przypadkach nadmiar tych punktów może spowodować śmierć Sima.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki