FANDOM

Zobacz także: Ogrodnik
The Sims Icon The Sims 2 Icon TS4 EraIcon

OgrodnikSim NPC pojawiający się w The Sims, The Sims 2 i The Sims 4, którego Simowie wynajmują, by dbał o rośliny.

The Sims

Ogrodnik
Ogrodnik TS1

Ogrodnik w The Sims.

W pierwszej części wynajęty ogrodnik przychodzi co trzy dni, dba o wszystkie rośliny na parceli. Koszt tej usługi to 10§ za godzinę. Jeśli na parceli nie będzie nic do zrobienia, pobierze opłatę za godzinę i pójdzie. Odejdzie także, gdy nie będzie miał dostępu do rośliny.

W The Sims: Zwierzaki ogrodnik zakopuje dziury wykopane przez psy.

The Sims 2

Ogrodnik
Ogrodnik w TS2

Ogrodnik w The Sims 2.

W The Sims 2 ogrodnik przychodzi trzy razy w tygodniu. Pobiera opłatę 5§ za wizytę plus 10§ za godzinę. Nie otrzymuje simoleonów, jeśli rośliny nie potrzebują pielęgnacji. W domu dogląda tylko drzewek pieniężnych, ponieważ rośliny doniczkowe nie muszą być podlewane. Pielęgnacja zewnętrznych roślin obejmuje więcej niż tylko podlewanie kwiatów. Jeśli na parceli są krzewy lub żywopłoty, od czasu do czasu musi je przyciąć i wyrwać chwasty. Ogrodnik dba o ogród, jednak nie wyrzuca martwych roślin.

Jeśli dodatek Cztery pory roku jest zainstalowany, podczas jesieni ogrodnik będzie grabił liście i pozbywał się ich. Jeśli na parceli jest kompostownik, będzie wrzucał część liści do niego. Natomiast, jeśli nie posiadamy kompostownika lub jest już pełny, ogrodnik będzie wrzucał liście do kosza. Dba także o drzewa sadownicze i rośliny uprawne.

The Sims 4

Ogrodnik
Ogrodnik w The Sims 4

Ogrodnik dbający o rośliny w The Sims 4.

W The Sims 4 ogrodnicy dbają o rośliny na parcelach publicznych, a także na parcelach domowych, gdy sim wynajmie odpowiednią usługę. Ogrodnika można wynająć na jeden raz lub z terminarzem wizyt - pod warunkiem, że ma się ogród. Usługa ta kosztuje 50§ za wizytę plus 30§ za godzinę. Ogrodnik podlewa i ewoluuje rośliny, wyrywa chwasty, a także stosuje środek owadobójczy, gdy jest taka potrzeba.