FANDOM

The Sims 2 Seasons Icon The Sims 2 FreeTime Icon TSCS Icon TS3 Icon Ts4 uwp ikona

Owady – motyle, świetliki, żuki i pająki, które mogą być kolekcjonowane w The Sims 2, The Sims 3 oraz The Sims 4: Ucieczka w Plener.

The Sims 2

Łapanie owadów

W dodatku Cztery pory roku i The Sims Historie z bezludnej wyspy Simowie mogą łapać do słoika motyle (za dnia) i świetliki (w nocy), które pojawiają się na parceli, jednak próby złapania ich nie zawsze są udane. Złapane do słoika owady można oglądać lub wypuścić. Po dłuższym pobycie w słoiku, owady umierają.

Kolekcjonowanie owadów

W dodatku Czas wolny Simowie mogą złapać żuki, motyle i pająki. Aby je złapać, należy kliknąć na teren na zewnątrz i wybrać interakcję związaną z łapaniem owadów. Czasami Simom nie udaje się nawet po długim czasie niczego złapać. Złapane owady można obejrzeć w gablotce z ekwipunku Sima. Wszystkie owady (30, po 10 z każdego rodzaju) można złapać dopiero po osiągnięciu 8 poziomu hobby natura.

Czasami zdarza się, że Sim łapiący owady jest atakowany przez pszczoły.

The Sims 3

W tej części gry można złapać motyle, żuki i świetliki w całym mieście. Są one obiektami kolekcjonerskimi. Zazwyczaj udaje się je złapać, pomaga w tym dobry nastrój Sima. Wilkołaki mogą łapać je wybierając opcje Poluj będąc na dworze. Simowie najpierw muszą takiego owada wypatrzeć, potem mozna kliknąć na insekta i go złapać. Nie zawsze się to udaje. Koty rownież mogą łapać robaki. Złapany robak jest w wyposażeniu, po wyjęciu go automatycznie dostaje ,,pudełko'. Świetliki w klatce nie mają żadnych roślin tak jak ich koledzy, ponadto świecą tylko w nocy, rano wydaje się że pudełko jest puste. Zwierzęta można nazwać i w każdej chwili wypuścić. Robaki z wyposażenia mogą uciec, ale trzymane w klatce nie wydostaną się. Nie można ich karmić, w przeciwieństwie do ryb.

Motyle

Gatunek Rzadkość Maks. cena Występowanie
Cma Ćma 1Pospolity Każde otoczenie
Monarch Monarch 1Pospolity 10§ Każde otoczenie
Modraszek Modraszek 1Pospolity 25§ Każde otoczenie
Rusalka admiral Rusałka admirał 1Pospolity 35§ Każde otoczenie
Motyl bambusowy Motyl bambusowy (TS3:WP) 1Pospolity 20§ Shang Simla
Hawajka pasowa Hawajka pąsowa 2Wyjątkowy 55§ Każde otoczenie
Paz Paź 2Wyjątkowy 100§ Każde otoczenie
Motyl purpurowy Motyl purpurowy 2Wyjątkowy 150§ Każde otoczenie
Cma grobowcowaĆma grobowcowa (TS3:WP) 2Wyjątkowy 55§ Al Simhara
Pieknis sultanek Piękniś sułtanek (TS3:WP) 2Wyjątkowy 110§ Champs Les Sims
Zielony bledny ognik Zielony błędny ognik (TS3:PZ) 2Wyjątkowy 80§ Bridgeport
Srebrny plamisty motylek Srebrny plamisty motylek 3Rzadki 400§ Każde otoczenie
Motyl zebra Motyl zebra 3Rzadki 891§ Każde otoczenie
Zoltoskrzydly motyl zwisak Żółtoskrzydły motyl zawisak (TS3:WP) 3Rzadki 430§ Shang Simla
Blekitny bledny ognik Błękitny błędny ognik (TS3:PZ) 3Rzadki 250§ Bridgeport
Motyl teczowy Motyl tęczowy 4Bardzo niezwykły 1400§ Każde otoczenie
Motyl kleopatry Motyl Kleopatry (TS3:WP) 4Bardzo niezwykły 1200§ Al Simhara
Swietlista mucha Świetlista mucha (TS3:WP) 4Bardzo niezwykły 1500§ Champs Les Sims
Rozowy bledny ognik Różowy błędny ognik (TS3:PZ) 4Bardzo niezwykły 820§ Bridgeport

Żuki

Karaluch Karaluch 1Pospolity Każde otoczenie
Biedronka Biedronka 1Pospolity 10§ Każde otoczenie
Chrzaszcz japonski Chrząszcz japoński 1Pospolity 15§ Każde otoczenie
Toniak zeberkowy Toniak żeberkowy 1Pospolity 30§ Każde otoczenie
Kozirog debosz Kozioróg dębosz (TS3:WP) 1Pospolity 70§ Champs Les Sims
Termit Termit (TS3:PZ) 1Pospolity Bridgeport
Pajak Pająk (TS3:PZ) 1Pospolity 15§ Bridgeport
Jasnozuk Jasnożuk 2Wyjątkowy 50§ Każde otoczenie
Rohatyniec nosorozec Rohatyniec nosorożec 2Wyjątkowy 100§ Każde otoczenie
Jelonek rogacz Jelonek rogacz 2Wyjątkowy 210§ Każde otoczenie
Skarabeusz Skarabeusz (TS3:WP) 2Wyjątkowy 180§ Al Simhara
Chrzaszcz cetkowany Chrząszcz cętkowany 3Rzadki 500§ Każde otoczenie
Trylobit Trylobit 3Rzadki 750§ Każde otoczenie
Czerwony pluskwiak Czerwony pluskwiak (TS3:WP) 3Rzadki 800§ Shang Simla

Zuk teczowy Żuk tęczowy

4Bardzo niezwykły 1400§ Każde otoczenie

Plazmowy robakRobak Plazmowy  (TS3:SŻ:)

Bardzo niezwykły 3400§ Każde otoczenie

Świetliki

Występują w każdym otoczeniu nocą na miejscu motyli. Zostały wprowadzone w jednej z dodatków do gry-The Sims 3: Zostań Gwiazdą

Gatunek Rzadkość Maks. cena
Swietlik albus Świetlik albus 1Pospolity 10§ (?)
Swietlik fulvus Świetlik fulvus 1Pospolity 15§ (?)
Swietlik pratinus Świetlik pratinus 1Pospolity 20§ (?)
Swietlik luteus Świetlik luteus 1Pospolity 25§ (?)
Swietlik caeruleus Świetlik caeruleus 2Wyjątkowy 95§ (?)
Swietlik ruber Świetlik ruber 2Wyjątkowy 140§ (?)
Swietlik roseus Świetlik roseus 3Rzadki 340§ (?)
Swietlik purpureus Świetlik purpureus 3Rzadki 485§ (?)

Wyzwania

Kolekcjoner motyli

Aby ukończyć to wyzwanie, należy złapać przynajmniej 10 gatunków motyli. Pozwoli to na łatwiejsze znajdowanie owadów.

Kolekcjoner chrząszczy

Aby ukończyć to wyzwanie, trzeba złapać przynajmniej 10 gatunków żuków. Dzięki temu już nigdy żaden owad nie ucieknie Simowi.

Kolekcjoner świetlików

Aby ukończyć to wyzwanie, trzeba zebrać wszystkie gatunki świetlików. Dawniej był błąd- trzeba było złapać 10 gatunków (jest ich tylko 8), ale raczej został naprawiony, gdyż już nie ma wzmiance o 10 gatunkach w umiejętności Kolekcjonerstwo (gdy klikniemy Ją). Nagrodą za ukończenie tego wyzwania jest łatwiejsze zdobywanie nowych owadów.

The Sims 4: Ucieczka w Plener

W tej części gry wraz z pakietem Ucieczka w Plener jest możliwość chwytania owadów w Granitowych Kaskadach. Kolekcja owadów składa się z 21 elementów.

Wygląd Nazwa Rzadkość Wartość Opis
BiedronkaTS4 Biedronka Pospolite To wspaniali pomocnicy w ogrodzie. Te urocze stworzonka żerują na innych robakach i mogą chronić uprawy przed niepożądanymi insektami.
BiedronkaTS4 Komar Pospolite Ci mali krwiopijcy uważani są za najbardziej zabójcze insekty na planecie. Lepiej trzymaj się od nich z daleka!
BiedronkaTS4 Morfid błękitny Pospolite Te latające owady o niebieskich skrzydłach to największe motyle na świecie. Często odpoczywają na ściółce leśnej, gdzie ukrywają się przed drapieżnikami.
BiedronkaTS4 Motyl Pospolite Trudno pomylić tego motyla z innym, z powodu jego jaskrawych kolorów i unikalnego wzoru na skrzydełkach. Te kolory mają odstraszać drapieżców - owad jest silnie trujący.
BiedronkaTS4 Mrówka ogniowa Pospolite Uważaj na te maleństwa. Potrafią ukąsić przeraźliwie boleśnie i uwielbiają to robić. Ich kopce sięgają 40 cm wysokości i mogą być głębokie na 5 metrów.
BiedronkaTS4 Odorek zieleniak Pospolite Co to za smród? Odorki zieleniaki wydzielają nieprzyjemny zapach, aby odstraszać drapieżniki albo kiedy są zgniatane. Trzeba z nimi postępować ostrożnie.
BiedronkaTS4 Pasikonik Pospolite Pasikoniki uwielbiają śpiewać. Wydają dźwięki, pocierając o siebie skrzydłami. Czy wiesz, że one mają uszy na przednich nogach?
BiedronkaTS4 Pszczoła Pospolite Czasami mówi się o kimś, że jest pracowity jak pszczoła. Pszczoły pracują najciężej ze wszystkich owadów. Fakt: Owady te są niezbędne do zapylania roślin.
BiedronkaTS4 Termit Pospolite Strzeż się tych owadów. Uwielbiają przegryzać się nawet przez najgrubsze drewno. Pilnuj, żeby pokrywa była cały czas zamknięta.
BiedronkaTS4 Ćma księżycówka Pospolite Te piękne ćmy latają głównie nocą. To stąd zyskały nazwę "Księżycówki".
BiedronkaTS4 Świetlik Pospolite Nie ma nic bardziej magicznego niż świetliki nocą. Te fosforyzujące robaczki tworzą własne światło za pomocą reakcji chemicznych w swoich ciałach.
BiedronkaTS4 Modliszka Wyjątkowe 12§ Bardzo fajny owad, który potrafi obrócić głowę o 180 stopni. Samice znane są z tego, że pożerają swoich partnerów. Okropieństwo!
BiedronkaTS4 Monarcha Wyjątkowe 12§ To jeden z najpiękniejszych i najbardziej majestatycznych motyli. Jednak zaczyna życie jako znacznie mniej atrakcyjna gąsienica. Motyle uderzają skrzydełkami od około 300 do 700 razy na minutę.
BiedronkaTS4 Patyczak Wyjątkowe 12§ Te dziwaczne owady poruszają się bardzo powoli, a dzięki umiejętności wtapiania się w otoczenie są mistrzami kamuflażu.
BiedronkaTS4 Szarańcza Wyjątkowe 12§ Te owady powodują katastrofalne kataklizmy. Szarańcza roi się tworząc chmury, które potrafią pokryć 100 kilometrów kwadratowych i zawierają miliardy osobników.
BiedronkaTS4 Ważka Wyjątkowe 12§ Podobno ważki były pierwszymi latającymi owadami i pojawiły się jakieś 300 milionów lat temu. Są znakomitymi lotnikami i potrafią latać w górę, w dół oraz zawisać w powietrzu jak helikopter.
BiedronkaTS4 Żuk bogatek Wyjątkowe 12§ Te żuki znane są z pięknych, opalizujących barw. Należą do najczęściej zbieranych owadów na świecie.
BiedronkaTS4 Błędny ognik Rzadkie 120§ Majestatyczny owad, który podobno zwodzi wędrowców na manowce. Jest niebieskawy, widmowy blask widać czasem podczas bardzo ciemnych nocy.
BiedronkaTS4 Kurzołek Rzadkie 160§ Te stworzonka uwielbiają skakać tu i tam. Zazwyczaj podróżują grupami. Im jest ich więcej, tym weselej!
BiedronkaTS4 Smocza ważka Rzadkie 480§ Niesamowicie rzadki owad, którego można znaleźć tylko w lesie. Widziano, jak te insekty ziały ogniem. Lepiej za bardzo się do nich nie zbliżać, bo można stracić brwi!
BiedronkaTS4 Świetlik tęczowy Rzadkie 60§ To bardziej egzotyczna odmiana świetlika. Te owady jasno świecą w różnych kolorach. Zgaś światło i podziwiaj ich zachwycający blask.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki