FANDOM

The Sims 2 Icon TS3 Icon TS4 EraIcon
Homework

Praca domowa – praca do wykonania w domu, przeznaczona dla dzieci i młodzieży. Odrabianie lekcji wpływa na ocenę - jeśli Sim wykona zadanie, ocena się podwyższy, jeśli nie - obniży. Zdarza się, że dziecko czy nastolatek chce, by w odrobieniu lekcji pomógł mu dorosły.

Sim w złym humorze nie będzie chciał odrabiać pracy domowej. Jeśli dziecko przestanie wykonywać zadania i dostanie trójkę, po pewnym czasie może je zabrać opieka społeczna (wraz z pozostałymi dziećmi na parceli).

W The Sims 2 prace domowe mają różne kolory (granatowy, zielony, żółty lub czerwony), dodatkowo na zeszytach dzieci zmieniają się nadruki.

W dodatku Na studiach młodzi dorośli uczący się na uniwersytecie również ją muszą odrabiać. Jednak nie przynoszą jej z zajęć - można ją odrobić poprzez kliknięcie na Sima i wybranie Uczelnia, a następnie Wykonaj zadaną pracę. Wtedy poprawią się trochę oceny Sima. W przeciwieństwie do zwykłej pracy domowej, tutaj zawsze jest niebieska.

W The Sims 3 praca domowa zawsze znajduje się w wyposażeniu ucznia i jest niebieska.

W The Sims 4 dzieci i nastolatkowie mają różne rodzaje prac domowych. Dla dzieci jest to pomarańczowa książka, a dla młodzieży niebieska. W tej części serii można odrobić dodatkowe zaliczenia, co podnosi ocenę w szkole.

Ciekawostki

  • Jeśli Sim-uczeń odrobi pracę z dorosłym Simem, w wspomnieniach obojgu pojawi się: [imię Sima (dorosłego)] nauczył mnie czytać.
  • Jeśli dziecko przyniosło zadanie domowe, a jest w złym humorze (czerwony wskaźnik zabawy) i nie chce mu się go odrabiać, brat lub siostra może odrobić je za niego.
  • W The Sims 3 jeżeli dany Sim zostawi swoją prace domową np. na stole, inny Sim będzie mógł ją sobie przepisać.
  • W The Sims 2: Cztery pory roku gdy dziecko lub nastolatek wypije sok jabłkowy, szybciej będzie odrabiał prace domowe.
  • Jesienią (wymagany dodatek The Sims 2: Cztery pory roku) dzieci i nastolatkowie szybciej wykonują prace domowe.
  • Logika pomaga uczniom szybciej odrabiać lekcje.
  • Gdy nie odrobimy pracy domowej w domu, możemy ją odrabiać w szkole poprzez wybranie opcji Odrabiaj pracę domową.[TS3]
  • Pracy domowej nie można usunąć z gry nawet za pomocą kodu moveobjects on, ale można ją podnieść i włożyć na rękę Sima, po czym sama zniknie.
  • W The Sims 3 podręcznik do pracy domowej nazywa się Podręcznik: Nauka jest fajna!.
  • W The Sims 3: Nie z tego świata nastolatek-czarodziej może użyć magii, by odrobić pracę domową.