Fandom

Simspedia

Pułapki

4648stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Pułapki
350px-Firetrap.jpg

Pułapka ognista w The Sims 3: Wymarzone Podróże.

The Sims 3: Wymarzone Podróże
Pułapka ikonka.png

Pułapki – element grobowca pojawiający się dzięki dodatkowi The Sims 3: Wymarzone Podróże. Zasadzki możemy spotkać w prawie każdym większym grobowcu. Znajdują się zazwyczaj na podłodze, rzadziej na ścianach.

Typy i rodzaje pułapek

Pułapka ogniowa

756px-Firetrap alsimhara.png

Jeżeli nasz Sim wkroczy w płomienie, zacznie się palić. Otrzyma wtedy negatywny nastrójnik, związany z tym zdarzeniem. W wypadku pozostawienia postaci samej sobie, omdleje ona na godzinę. Aby uniknąć ognia, możemy zamoczyć Sima w basenie lub pułapce parowej. Dzięki temu będzie on cały mokry i płomień nie zrobi mu krzywdy.

Pułapka strzałkowa

Dart-ouchies.jpg

Ta pułapka nie rzuca się w oczy, ponieważ nie zostawia kałuży i nie podpala podłogi. W wypadku wpadnięcia w zasadzkę, Sim omdlewa na pół godziny.

Pułapka parowa

Steamtrap alsimhara.png

Dzięki niej Sim może uniknąć poparzenia w pułapce ogniowej. Wystarczy "dać się złapać". Otrzymamy wtedy negatywny nastrójnik "Przemoczony", jednakże mamy zapewnioną ochronę. Równie dobrze para gasi płonącego Sima. Warto dodać, że jeśli chcemy uchować postać od ognia, nie może mieć ona założonego stroju kąpielowego. Prawdopodobnie jeśli syrena wejdzie w tą pułapkę poprawi potrzebę Nawilżania, a simorośl poprawi potrzebę Podlej.

Pułapka elektryczna

706px-Electrictrap champs.png

Obecność elektrycznej zasadzki można poznać po przypalonej podłodze, lecz nie zawsze pułapka zostawia ślady. W razie wkroczenia w nią, Sim zostaje osmalony i ogarnia go lęk. Przy ponownym zetknięciu się z piorunami, Sim omdlewa. Co ciekawe SimBot, który wejdzie w pułapkę, naładuje się.

Pułapka w postaci mumii

Sims3worldadventures2-1-.jpg

Co prawda nie jest to typowa pułapka, jednak możemy ją zaliczyć do grobowcowych zasadzek. Zostanie "aktywowana", gdy Sim podejdzie za blisko sarkofagu lub wykona określoną czynność. Efektem może być zetknięcie się z mumią, która po wygranej bijatyce, chętnie rzuca klątwę na naszego Sima (jednak nie zawsze to robi).

LupaSz.png Zobacz więcej w osobnym artykule: Mumia.

Jak zobaczyć, gdzie znajdują się pułapki?

Należy zawsze mieć oczy szeroko otwarte, bo pułapki w grobowcach mogą być dosłownie wszędzie. Jak je rozpoznać? To proste. Powinniśmy obserwować podłogę, w poszukiwaniu kałuży lub osmalonej podłogi. Jednak warto pamiętać, że nie każda pułapka zostawia ślady.

Jeśli nasz Sim zażyczy sobie rozbrojenia jakiejś pułapki, zachowaj ostrożność. Przesuń kursor myszki po podłodze lub ścianie. Gdy obok strzałki pojawi się koło zębate, oznacza to, że znajduje się tam pułapka. Aby dowiedzieć się jakiego jest typu, należy wykonać interakcję "Zbadaj". Wtedy okaże się, z czym mamy do czynienia.

W jaki sposób można rozbroić pułapkę?

PułapkaLady.jpg
  1. Najechać na pułapkę posążkiem-przyciskiem. Wtedy pułapka przestanie działać, Sim jest bezpieczny i może przejść przez nią, gdyż zasadzka nie odpali.
  2. Rozbroić. Doświadczenie w majsterkowaniu czasem się przydaje. Choć czasem starożytna pułapka może okazać się trwalsza niż nam się wydaje.
  3. Użyć przeznaczonego do rozbrajania pułapek przycisku, otworu w ścianie lub przełącznika, jeżeli takowy istnieje.
  4. Spróbować przekroczyć pułapkę. Niestety ryzykujemy tym uruchomienie jej. W przeciwnym razie, zasadzka wygaśnie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki