FANDOM

The Sims Icon TS Zwierzaki1 The Sims 2 Icon TS3 Icon TSC icon Bo logo TS3SN Icon TS4 EraIcon Medal

Rodzina Ćwir (ang. Goth) – rodzina występująca we wszystkich częściach serii The Sims (również na konsole). Wiele lat temu Ćwirowie zamieszkiwali Otoczenie 1. W ciągu kolejnych lat zamieszkali w Sunset Valley, SimLane, SimValley, Miłowie i Wierzbowej Zatoczce. Ćwirowie są jedną z najstarszych rodzin w Sunset Valley i Miłowie.

Historia rodziny

Wiele lat temu w SimCity mieszkał Wiktor Ćwir. Po śmierci ojca wyjechał on jednak wraz z matką z rodzinnego miasta i założył nowe - mniejsze położone w malowniczej dolinie. Nazwał je Sunset Valley. Wtedy to Wiktor Ćwir nawiązał kontakt z rodem Landgraabów, którzy ufundowali większość parceli publicznych. W Sunset Valley Wiktor prawdopodobnie miał żonę - Lolitę, która przedwcześnie zmarła. Po jakimś czasie poznał Genowefę, w której zakochał się. Wiktor i Genowefa pobrali się. Doczekali się też syna - Gwidona i córki - Kunegundy. Gwidon, dyrektor finansowy dużej korporacji zapoznał Kornelię Zadek. Ożenił się z nią i wiódł spokojne życie. Urodził mu się syn - Mortimer. Mortimer poznał Bellę Kawaler. Już od dzieciństwa była towarzyszką jego zabaw. Młodzi szybko się zakochali i zaręczyli. Kupili więc nowy dom w Otoczeniu 1. Po pewnym czasie urodziła im się córeczka - Kasandra. Tymczasem u Kornelii i Gwidona Ćwirów spłonął dom, więc staruszkowie przeprowadzili się również do SimLane - w starszą część miasta (do Starówki). Bella i Mortimer zaś musieli nie wiedzieć czemu zmienić miejsce zamieszkania m.in. do SimValley, ostatecznie Mortimer założył swoje własne miasto - Miłowo i tam zamieszkali.

Wkrótce Kornelia i Gwidon zmarli. Mortimer rozpoczął karierę naukowca, po której szczeblach piął się z olbrzymią szybkością. Kasandra osięgnęła wiek nastoletni, wtedy urodził się jej brat - Aleksander Ćwir. Wkrótce Mortimer osiągnął szczyt kariery i przeszedł na emeryturę. Kasandra dorosła i poszła śladem ojca. W tym czasie do Miłowa sprowadziły się siostry Kaliente. Ich przodkami byli zarówno ludzie jak i kosmici. Jedna z sióstr - Dina zapragnęła fortuny Mortimera, dlatego też zamierzała za niego wyjść. Niespodziewanie żona Mortimera - Bella została porwana przez kosmitów. Kasandra teraz czeka na stworzenia rodziny - jest zaręczona z Donem, a Mortimer czeka na Bellę, chociaż już mu to czekanie się odechciewa i Dina Kaliente go ciągnie do siebie...

W The Sims imiona Mortimera i Belli Ćwirów zostały przetłumaczone na Henryk i Majka, ale są to te same osoby.

Drzewo genealogiczne

Ćwir Kaliente drzewo genealogiczne

Ciekawostki

  • Nazwisko jest błędnie przetłumaczone, ponieważ Goth w języku angielskim oznacza gotycki, lub też duch. Ćwir to słowo niezwiązane nijak z grą, nie jest wymysłem samych twórców gry, lecz polskich tłumaczy.
  • Z tą rodziną jest nie tylko powiązana tajemnica Belli Ćwir, ale także tajemnica pochodzenia Pani Zadeckiej oraz tajemnica Lolity Ćwir (nikt naprawdę nie wie kim jest. W internecie rozpowszechniła się plotka, że Lolita była rzekomo matką Wiktora. Jednak nie ma jej na drzewie genealogicznym co może świadczyć, że mogła być pierwszą żoną Wiktora, która przedwcześnie zmarła).
  • W grze MySims znajdują się trzy obrazy przedstawiające ludzi podobnych do niektórych członków rodziny Ćwir, obrazy noszą tytuły: Mortimer, Alexander i Bella.
  • 31 marca imieniny obchodzą: Kornelia i Gwidon. Raczej nie jest to przypadek, choć po w wersji oryginalnej nosi on imię Gunther.
  • Gdy w The Sims 3: Kariera wpiszemy kod buydebug on to w trybie kupowania w katalogu debug możemy kupić zminiaturyzowany dom rodziny Ćwir z drugiej części gry za jedynie 150 simoleonów. Ma nawet taki sam cmentarzyk z tyłu domu i drzewa dookoła posiadłości.
  • Aleksander Ćwir napisał książkę Morderstwo w Miłowie jeszcze przed swoimi narodzinami (TS3 i TS2).
  • Prawdopodobnie rodzina Ćwir posiada magiczne zdolności. W prawie każdym zdjęciu promocyjnym dodatków lub akcesoriów z magią występują członkowie tej rodziny np. na okładce pudełka dodatku The Sims Abrakadabra. Może mieć z tym też związek magicznej księgi którą można pobrać na The Sims 3 Store, jej dokładna nazwa to Księga Zaklęć Lady Ravendancer Ćwir.
  • W Isla Paradiso pojawia się Gloria Goth, pokojówka.
  • Ćwirowie są do dziś najważniejszą rodziną w całej serii The Sims, wyprzedzając Landgraabów.
  • Nie wiadomo czy są spokrewnieni z Wulfem Gothem.
  • W The Sims Historie z Życia Wzięte w historii Wincentego jest zadanie polegające na pójściu do restauracji "Don Calamari". W tej restauracji można spotkać Leonida Ćwirko.
  • W The Sims 2: Osiedlowe Życie można spotkać Henryka Ćwira, miastowego sima, który nazywa się tak samo jak Mortimer Ćwir w The Sims.
  • W Monte Vista pojawia się Chiara Goth, pracownica opieki społecznej.
  • W The Sims rodzina Henryka, Majki i Kasandry mają na nazwisko Ćwir, a Gunthera, Kornelii i ich kotów Gotyccy.

Posiadłości

Domy Ćwirów w Sunset Valley i Moonlight Falls są zbudowane w stylu wiktoriańskim. Ćwirowie prawie zawsze mają cmentarze za domami. Jedynym wyjątkiem jest posiadłość w Moonlight Falls, za którą umieszczono dwa ule. DomyĆwirów

ĆwirHouse

Dom w Moonlight Falls

Galeria

Zobacz też

Medal Ten artykuł jest jednym z Artykułów na medal na Simspedii. Dzięki temu masz pewność, że warto go odwiedzić i przeczytać.

Rodzina Ćwir
Lolita - Wiktor - Genowefa - Gwidon - Kornelia - Kunegunda - Mortimer - Bella - Kasandra - Aleksander

Dziadek - Babcia - Ciocia - Wujek - Kuzyn - Vegas - Bratty - Chłopiec - Hekuba - Menelaos
Samuel - Olivia - Cecylia

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rodzina Ćwir

  • Tajemnica zaginięcia Belli Ćwir

    147 wiadomości
    • To moje zdanie: Bella Ćwir wraz z Mortimerem żyła w Miłowie. Po paru latach Mortimer zaczął się interesować bardziej swoją pracą n...
    • Brawo! Świąteczny odkop :D {{Clear}} 350px