FANDOM

The Sims 2 Icon TS3A Icon

Rodzina Dziwak – rodzina występująca w The Sims 2 i The Sims 3: Kariera.

The Sims 2

W tej części gry rodzina zamieszkuje Dziwnowo. Składa się z trzech braci: Paskala, Waldemara oraz Leszka. Wprowadzili się do Dziwnowa, by szukać prawdy o kosmitach.

Któryś z członków rodziny w ciąży?

Jednego z zainteresowanych kosmosem braci - Paskala - podczas odkrywania galaktyki przez teleskop porwali kosmici. Prawdopodobnie robili na nim eksperymenty, aż w końcu zapłodnili. Paskal Dziwak wrócił na Ziemię w ciąży. Cała rodzina oczekuje maluszka z niecierpliwością.

Krewni i przyjaciele

Ich ojciec Gerwazy miał dwie córki - kosmitki, które nie są spokrewnione Leszkiem, Paskalem i Waldemarem. Na dodatek są one córkami męża najstarszej córki Gerwazego - Jadźki. To bardzo zagadkowa rodzina. Waldemar Dziwak podkochuje się w Cecylii Papużce, a jej mąż jest jego wrogiem. Rodzina z innymi mieszkańcami nie ma trudnych związków i stosunków.

The Sims 3

W tej części gry rodzina Dziwak nazywa się Kuriozum. Zamieszkuje ona Twinbrook. Ma czterech członków:

Marcin to tajny badacz w karierze naukowej, ale kosmici w The Sims 3 niestety nie występują (zostali dodani w  dodatku The Sims 3 Cztery Pory Roku) - a ewidentnie mamy tu analogię do braci Dziwaków z Dziwnowa. Szarlota jest nauczycielką na zastępstwo w nowej karierze edukacyjnej. Ich dzieci, Bunny i Olek chodzą jeszcze do szkół. Dom rodziny wyposażony jest w okazałą piwnicę z gabinetem i łazienką. Na początku gry rodzina ma 4000 simoleonów.

Steward Kuriozum i muzeum

W drzewie genealogicznym nie zaznaczono nikogo, poza wyżej wymienionymi simami. Tymczasem na miejskim cmentarzu w Twinbrook pochowany został Steward Kuriozum - kolejny sim-zagadka dla graczy. Ponadto jedyna galeria sztuki w Twinbrook to Muzeum rodziny Kuriozum, która nie należy do żyjącej rodziny.

Ciekawostki

  • Chociaż Dziwacy i Jedynacy wychowywali się razem, nie mają się w znajomych.
  • Mimo, że Lola i Cecylia Jedynak są spokrewnione z Dziwakami, mogą wyjść za mąż za Paskala, Leszka lub Waldemara.
  • Leszek ma już na początku gry sympatię (miastową).
  • Polscy tłumacze wykazali się niekonsekwencją, tłumacząc "Curious" jako Dziwak, a w The Sims 3 jako Kuriozum. Olek Kuriozum to ta sama osoba co Nikodem Dziwak.

Galeria

Rodzina Dziwak
Steward - Marcin - Szarlota - Bunny - Nikodem (Olek) - Zyta - Gerwazy - Ktosik - Klementyna - Lola - Celina - Jadźka - Paskal - Waldemar - Leszek - Tycho