FANDOM

The Sims 2 Icon TS3Shop Icon

Rodzina Kapulet – rodzina występująca w drugiej oraz trzeciej części gry. Nazwisko rodziny zostało zaczerpnięte z dramatu Romeo i Julia Williama Szekspira.

Opis

The Sims 2

W drugiej części gry rodzina jest "rozbita" - Konstanty, Julia, Hermia i Tybalt nie mieszkają z resztą rodziny (co rzadko się zdarza, szczególnie w The Sims 2). Konstanty to biznesmen, który podobnie jak Oliwka Widmo marzy o emeryturze. Julia to zakochana w Romeo Monteku nastolatka, zaś Hermia nie wie, kogo wybrać - Merkucja Monteka czy Puka Jutrzenkę. Tybalt, podobnie jak Konstanty, jest wrogo nastawiony do Monteków. Córki Konstantego, Grażyna i Renata, założyły własne rodziny. Znajdują się w skrzyni rodzin.

The Sims 3

W trzeciej części gry Konstancja zamieszkuje Roaring Heights, miasto możliwe do zakupienia w Store, wraz z mężem i dwiema córkami - Grażyną i Renatą. Dodatkowo kobieta spodziewa się trzeciego dziecka.

Historia

Dawniej Konstanty Kapulet i Patrizio Montek byli dobrymi przyjaciółmi. Jednak, gdy Konstanty odebrał Patrykowi jego dziewczynę, Konstancję, ich stosunki znacząco się pogorszyły. Od tamtego czasu członkowie tych dwóch rodzin nie darzą siebie sympatią. Jednak rodzinny spór nie przeszkodził Julii Kapulet w zawarciu znajomości z potomkiem rodu Monteków. Niebawem ich przyjaźń przerodziła się w miłość.

Dzieci z rodziny Kapuletów chodzą do szkół prywatnych. Tybalt Kapulet jest wrogo nastawiony do Romea i Merkucja, dlatego też ma słabe stosunki z swoimi siostrami, które się z nimi spotykają. Rodzice Julii, Hermii i Tybalta, czyli Kaliban i Kordelia, nie żyją, więc dzieci znajdują się pod opieką dziadka.

Tradycja zmiany nazwisk

Wystarczy spojrzeć na drzewo genealogiczne rodziny, żeby zobaczyć, że mężczyźni przyjmują nazwiska kobiet. Widać to na przykładzie córek Konstantego, które są mężatkami i zachowały swoje nazwisko. Konstanty i jego ojciec musieli natomiast zmieniać nazwisko. Jest to całkowite przeciwieństwo Monteków. Prawdopodobnie jest to tradycja rodzinna.

Drzewo genealogiczne

Drzewo genealogiczne rodziny Kapulet

Ciekawostki

  • Kapuletowie powracają w The Sims 3 w mieście Roaring Heights.
  • Imiona niektórych członków rodziny Kapulet (Kordelia, Desdemona, Miranda, Ariel, Kaliban) to nazwy poszczególnych księżyców Urana.
  • Kolejną ciekawostką jest to, że dużo imion w rodzinie Kapulet pochodzi ze sztuk Williama Szekspira, takich jak Romeo i Julia, Sen nocy letniej, Burza, Otello czy Król Lear.
  • Pomimo tego, iż Hermia mieszka z Julią, Tybaltem i Konstantym, to nie występuje w oryginalnym dramacie Szekspira.
  • Konstanty nie był postacią w w/w dramacie.
  • W dramacie Tybalt jest kuzynem Julii, nie zaś bratem.

Galeria