Fandom

Simspedia

SimCity (seria)

4647stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

SimCity - seria (jedna z pierwszych) gier wyprodukowanych przez firmę Maxis, należąca do grona "Simów " czyli gier symulacyjnych z przedrostkiem SIM.

Historia i zasady gry

SimcityM.jpg

SimCity: Społeczności

Pierwszą grą z tej serii było SimCity wydane w 1989 r. - do dzisiaj doczekało się siedmiu odsłon i trzech dodatków. Od daty premiery pierwszej części gry, seria sprzedała się w nakładzie przekraczającym siedemnaście milionów egzemplarzy na całym świecie.

Gry z serii SimCity pozwalają na budowanie i zarządzanie wirtualnymi miastami poprzez wyznaczanie stref: mieszkalnej, handlowej i przemysłowej. W grze ważna jest również rozbudowa sieci energetycznej, wodociągowej, drogowej oraz zapewnienie wystarczającej ochrony przeciwpożarowej i policyjnej, budowę systemu transportu, edukacji i opieki zdrowotnej. Gracz ma do wyboru szereg rozwiązań komunikacyjnych, takich jak lotniska, porty czy transport publiczny. Wraz z rozwojem miasta wzrasta poziom trudności - nowe żądania mieszkańców m.in. zmniejszenie podatków, natężenia ruchu, zmniejszenie emisji spalin (opcja lobbowana przede wszystkim w SimCity: Społeczności) czy budowa nowych szpitali i szkół - by było bliżej lub więcej. Każda kolejna wersja SimCity jest coraz bardziej złożona, czego przejawem może być pojawienie się właśnie zanieczyszczenia środowiska w SimCity 2000, czy konieczność płacenia za eksploatację elektrowni i systemu wodociągów w SimCity 4. Z każdą wersją wzrasta również liczba tzw. budynków specjalnych (powszechnie rozpoznawalnych), takich jak np. Wieża Eiffla, lub dodatkowe ciekawe miejsca w mieście np. stacja radiowa.

Gry z serii SimCity

Ciekawostki

  • Seria gier SimCity ma niewiele wspólnego z serią The Sims, dotyczącą życia Simów. Są to osobne serie, które należą do jednej wielkiej rodziny gier SIM.

Więcej w Fandom

Losowa wiki