Fandom

Simspedia

SimPE

4656stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

SimPE.png
SimPE (Sim PackageEditor) – program umożliwiający edycję plików package, zawierających wszystkie zasoby gry The Sims 2.

Dzięki niemu możemy ingerować w praktycznie dowolny aspekt działania gry. Program jest darmowy a jego najnowsza wersja dostępna jest zawsze pod adresem sourceforge.net/projects/simpe/

Użycie

Program jest powszechnie używany przez profesjonalistów tworzących wszelkiej maści obiekty używane w grze The Sims 2. Pozwala na edycję praktycznie dowolnych zasobów gry, jednakże wymaga od użytkownika dużej wiedzy na temat wewnętrznej budowy 'maszyny wirtualnej' gry, wiedzy z dziedziny informatyki, programowania oraz środowiska grafiki trójwymiarowej. Pomimo tego że program SimPE skierowany jest głównie do zaawansowanych użytkowników, (twórców dodatków), zawiera on też kilka funkcji użytecznych dla normalnych użytkowników, pozwalających w dość prosty i intuicyjny sposób na modyfikację danych poszczególnych simów.

Ostrzeżenie.png Ostrzeżenie:
Program SimPE ingeruje bezpośrednio w delikatną wewnętrzną strukturę gry, dlatego początkującym użytkownikom szczególnie tym nieobeznanym z środowiskiem wewnętrznym programów komputerowych, zaleca się szczególną ostrożność w używaniu edytora SimPE, i dokonywanie kopii bezpieczeństwa modyfikowanych danych gry aby można było je przywrócić w razie uszkodzenia spowodowanego nieumiejętnym posługiwaniem się edytorem.

Wygląd

1.gif

Opcje dostępne w programie SimPE

SimPE posiada wiele opcji, m.in. Otwórz, w przypadku kiedy chcemy otworzyć istniejący plik, lub wcześniej stworzony przez nas mesh, np. mebli aby go udekorować; Sims Browser, kiedy chcemy znaleźć, np. żądanego Sima w danej chwili.

Gdy rozwijamy różne opcje mamy przedstawione podręczne menu. Powiedzmy, że chcemy wyszukać sima o nazwisku Albin Żbik. Trzeba w takim razie rozwinąć wstążkę, przy której w menu podręcznym będzie opcja "Sims browser". W ten sposób w prosty sposób znajdziemy Albina. Najpierw jednak trzeba przejść przez długą ścieżkę aby dojść do naszego wybranka.

  • musimy otworzyć listę sąsiedztw,
  • wybrać sąsiedztwo, w którym znajduje się Sim (w naszym przypadku będzie to Albin),
  • ukaże się nam lista przedmiotów, domów i Simów składających się na sąsiedztwo,
  • wtedy szukamy za pomocą opcji "Sims browser" i wpisujemy Albin Żbik.

Modyfikacja Sima

7.gif

Dzięki panelowi Sims Browser właśnie dostaliśmy się do psychiki Albina, jednak aby przejść przez jej wrota wcześniej trzeba otworzyć sima poprzez opcję "Plugin View". Teraz możemy zaszaleć. Z nieśmiałego romantyka Albin Żbik może stać się starszą, odważną... kobietą! I to bez operacji plastycznych! Czy to Boża ręka się do tego przyczyni? Nie. To tylko program dla prawdziwych fanów The Sims.

Linki Zewnętrzne

  • [1] - Oficjalna strona
  • [2] - Download (EN) (Dostęp 24-11-2009)
  • [3] - Oficjalna Strona (EN) (Dostęp 24-11-2009)

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki