Fandom

Simspedia

Szkoła

4647stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

The Sims The Sims 2 The Sims 3 The Sims 4

Szkoła – miejsce kształcenia młodych Simów pojawiające się we wszystkich czterech częściach gry. W dwóch pierwszych oraz w czwartej nie przedstawiono budynku szkoły, natomiast w trzeciej stworzono ją jako króliczą norę, której wnętrza nie widzimy.

The Sims

Dzieci uczęszczają do szkoły codziennie od dziewiątej do piętnastej. Zawsze mogą ominąć dzień w szkole poprzez zignorowanie autobusu, który podjechał pod dom naszej rodziny. Skutkuje to pogorszeniem ocen. Nauczyciele nie zadają pracy domowej. Aby podwyższyć stopnie należy sięgnąć na półkę z książkami i pouczyć się. Dzięki temu poprawimy oceny, a nawet możemy otrzymać nagrodę od bliskich w wysokości 100 simoleonów. Gdy oceny dziecka są zatrważająco niskie, wysyłane jest do szkoły wojskowej. Po udaniu się w owe miejsce, uczeń znika z rodziny na zawsze.

The Sims 2

School.png

Dzieci chodzą do szkoły podstawowej od dziewiątej do piętnastej, natomiast młodzież do szkoły średniej od dziewiątej do trzynastej. Nastolatkowie uczą się krócej ze względu na często podejmowaną pracę na pół etatu. Obie grupy wiekowe mają weekend wolny, a od nauczycieli dostają pracę domową. Wykonanie jej zapewni poprawę ocen. W odrobieniu zadania zawsze może pomóc dorosły Sim. Dzięki temu uczeń szybciej skończy wykonywanie pracy domowej.

Podobnie jak we wcześniejszej części, głównym środkiem transportu zawożącym do szkoły jest autobus. Gdy uczeń nie zdąży wsiąść do pojazdu odpowiednio wcześnie, ten odjedzie. Skutkuje to obniżenie ocen. Dzieci i młodzież może pójść też na piechotę.  Starsi Simowie mogą zawieźć dzieci samochodem lub helikopterem. Nastolatkowie mają możliwość robienia tego na własną rękę. Dopuszczalne spóźnienie to takie, które nie wynosi więcej niż jedna godzina. W przeciwnym razie szkoła odmówi przyjęcia na lekcje. Za dobre wyniki w nauce uczący się Simowie mogą dostać specjalne nagrody, a także stypendia na studia.

Jeżeli oceny naszego Sima są wyjątkowo niskie, pracownik opieki społecznej ma prawo zabrać go do szkoły specjalnej. Niestety dziecko z tej szkoły nie wróci. Nastolatek zostanie zwolniony z pracy na pół etatu, niezależnie od tego jak wysoką miał wydajność pracy.

Dodatek Cztery pory roku wprowadza tak zwany "Śnieżny Dzień". W tym okresie autobus nie podjedzie pod dom naszej rodziny, ze względu na ogromne połacie śniegu. Jeśli został zakupiony helikopter lub samochód, istnieje możliwość wybrania się do szkoły. Opuszczenie tego dnia w szkole nie skutkuje obniżeniem stopni.

The Sims 3

TS3-School.jpg

Szkoła podstawowa przyjmuje uczniów od dziewiątej do piętnastej, natomiast szkoła średnia od dziewiątej do czternastej. Młodzież uczy się krócej ze względu na możliwość podjęcia pracy dorywczej. W przeciwieństwie do poprzednich części gry, dzieci nie są zabierane do szkoły specjalnej przez słabe oceny. W trybie edycji miasta istnieje opcja usunięcia budynku szkoły. Na skutek tego, dzieci nie będą mogły się uczyć z wyjątkiem zapisania ich do szkoły z internatem (TS3P).

Podczas pobytu na lekcjach można wykonywać wiele interakcji, takich jak ciężka praca czy rozmowa z przyjaciółmi. Niektóre z nich wpływają dobrze na naszą ocenę pracy szkolnej, inne wręcz przeciwnie. Stopnie mają duże znaczenie w rozwoju naszego Sima. Z im lepszymi wynikami zakończymy okres nauczania, tym większa jest szansa na wybranie cechy naszego Sima samemu.

Szkoła oferuje nam między innymi rozpoczęcie kariery edukacji lub podjęcie się kursu malowania. Niektóre okazje są również związane z tym budynkiem.

W dodatku Pokolenia dochodzi także możliwość wysłania dzieci naszych Simów do szkoły z internatem, a także zapisania ich na zajęcia pozalekcyjne. Dla dzieci są to balet lub skauting, a dla nastolatków m.in. klub dyskusyjny, klub muzyczny i klub naukowy itd. Zajęcia te odbywają się tylko przez dwie godziny w różne dni, więc starszy uczeń, jeżeli będzie mu to pasowało, może być zapisany naraz na kilka z nich. Przynależność do danego klubu przynosi liczne korzyści, np. członek klubu artystycznego będzie rozwijał umiejętności malarskie, a od czasu do czasu może przynieść do domu wykonany przez siebie obraz, natomiast dziecko uczęszczające na lekcje baletu uczy się różnych kroków i piruetów, którymi później popisuje się przed innymi.

Może się zdarzyć, że po lekcjach dziecko zostanie zaproszone do domu znajomego ze szkoły lub zaprosi kogoś do siebie. Mają wtedy okazję odrobić razem lekcje i pouczyć się.

Simowie mogą zostać zatrzymani w szkole. Jest to skutkiem spania na lekcji lub przyłapania na spisywaniu pracy domowej od innego ucznia. W czasie odbywania kary, opuszczają godziny swojego etatu, co powoduje spadek wydajności pracy. Szczególnie tracą na tym pracoholicy. Aresztowanie może nastąpić także poza szkołą, ale dobrzy uczniowie zazwyczaj jego unikają. To kolejny przywilej bycia pracowitym studentem.

Tak jak w poprzedniej części gry, w dodatku The Sims 3: Cztery Pory Roku również występuje Śnieżny dzień, w którym dziecko lub nastolatek nie może pojechać do szkoły z powodu śliskiej drogi (o godzinie 7.00 pojawia się komunikat, że autobus szkolny poślizgnął się na drodze, miał wypadek i nie można go naprawić).

Szkoły w The Sims 3

Sunset Valley

Publiczna szkoła dla uzdolnionych
MTS vanDorn-1286164-School.jpg
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Wartość: 25968 §
Rozmiar: 64x32
Otoczenie: Sunset Valley

Publiczna szkoła dla uzdolnionych

Ulokowano ją w samym centrum miasta, naprzeciwko Parku Centralnego. Jak sama nazwa wskazuje, uczęszczają do niej zdolni Simowie. To jedyna szkoła w Sunset Valley, tak więc wszyscy uczniowie są utalentowani. Obok budynku znajdziemy plac zabaw, na którym można odprężyć się po stresującym dniu w szkole.

Riverview

Miejscowa szkoła powszechna
Miejscowa Szkoła Powszechna.jpg
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Wartość: 25968 §
Rozmiar: 20x36
Otoczenie: Riverview

Miejscowa szkoła powszechna

Jak sama nazwa wskazuje, uczęszczają do niej wszyscy Simowie z Riverview. To tutaj jedyna szkoła. Obok budynku również znajdziemy plac zabaw.

Twinbrook

Szkoła publiczna "Gwieździsta"
SzkołaTwin.jpg
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Wartość: 27555 §
Rozmiar: 60x64
Otoczenie: Twinbrook

Szkoła publiczna "Gwieździsta"

Nie wiadomo czemu lub komu szkoła zawdzięcza swoją nazwę. Zbudowano ją nieopodal centrum, naprzeciwko basenu i ogrodu botanicznego. Dzięki temu, uczniowie nie mają problemu z rekreacją na pływalni. Za szkołą umieszczono duże, dość zapuszczone boisko z trybunami. Na terenie parceli znajdziemy też plac zabaw.

Bridgeport

Szkoła publiczna numer 67
SzkołaBri.jpg
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Wartość: 62810 §
Rozmiar: 64x64
Otoczenie: Bridgeport

Szkoła publiczna numer 67

Budynek szkoły umieszczono w spokojniejszej części miasta, z dala od wieżowców. Naprzeciwko znajduje się największy park w mieście, który może służyć za cel wycieczek szkolnych. Nieopodal obiektu ulokowano duże boisko z trybunami oraz między innymi miejsce do grania w klasy. Nazwa szkoły mówi nam, jak dużo szkół wybudowano w Bridgeport.

Appaloosa Plains

Szkoła i Stadion "Widok na Szczyt"
StadionSzkoła.jpg
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Wartość: 56775 §
Rozmiar: 64x62
Otoczenie: Appaloosa Plains

Szkoła i Stadion "Widok na Szczyt"

Jest to jedna z trzech szkół połączonych ze stadionem. Zapewne pełni on funkcję sali gimnastycznej. Za budowlą znajduje się duże boisko na otwartej przestrzeni. Szkoła położona jest w centrum Appaloosa Plains, obok basenu, który jakby nie patrzeć też jest obiektem sportowym. Prawdopodobnie służy za szkolną pływalnię.

Starlight Shores

Szkoła publiczna Goodera
Gooder Public School.png
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Wartość: 4850 §
Rozmiar: 55x40
Otoczenie: Starlight Shores

Szkoła publiczna Goodera

Ulokowano ją w samym centrum miasta, w niewielkiej odległości od ratusza. Zbudowana w nowoczesnym stylu, nie przypomina wcześniej przedstawionych szkół. Prawdopodobnymi założycielami placówki są Gooderowie, mieszkający na stałe w Starlight Shores.

Oaza Szczęścia

Akademia Kadzidła
SzkołaOS.jpg
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Wartość: 70364 §
Rozmiar: 60x60
Otoczenie: Oaza Szczęścia

Akademia Kadzidła

Szkoła ulokowana w samym centrum Oazy Szczęścia. Wokół budynku rośnie wiele palm i zarośli. Za obiektem znajdziemy duże boisko i trybuny, a obok plac zabaw dla dzieci.

Dolina Smoków

Smocza Szkoła Życia i Nauki
SmoczaSzkołaŻyciaINauki.jpg
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Wartość: 29 019 §
Rozmiar: 64x64
Otoczenie: Dolina Smoków

Smocza Szkoła Życia i Nauki

Szkoła ulokowana jest na wzgórzu, przy ulicy Wzgórze O'Connellów 101, w Dolinie Smoków. Wokół budynku rośnie wiele magnolii i wrzosów. Za obiektem znajdziemy dużą fontannę. Szkoła, swoim wyglądem przypomina kościół gotycki. Możliwe że nim była, zanim przemienioną ją na szkołę.

Moonlight Falls

Akademia Everglow i Koloseum
Szkolamoonlightfalls.jpg
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Otoczenie: Moonlight Falls

Akademia Everglow i Koloseum

Szkoła wybudowana w stylu starych uniwersytetów. Z tyłu znajduje się kilka ławek i mały plac zabaw dla dzieci. Przed budynkiem szkoły można znaleźć szpital. Tak jak w Appaloosa Plains jest połączona ze stadionem.

Monte Vista

Scuola Simatica
ScuolaSimatica;MonteVista.png
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Otoczenie: Monte Vista

Scuola Simatica

Szkoła znajduje się poza centrum miasta na Aleja Bella Vista 714.
Za obiektem znajdziemy plac zabaw dla dzieci,a obok natomiast boisko z trybunami. Przed budynkiem jest Park "Księżycowy Spacer"

Isla Paradiso

Instytut Wysokiego Uznania i Stadion
Instytut Wysokiego Uznania i Stadion.jpg
Typ: Publiczny
Właściciel: Brak
Wartość: 119,455 §
Rozmiar: 64x64
Otoczenie: Isla Paradiso

Instytut Wysokiego Uznania i Stadion

Szkoła umiejscowiona została dość daleko od centrum miasta na brzegu głównej wyspy Isla Paradiso. Połączona jest ze stadionem podobnie jak szkoły w Appaloosa Plains i Moonlight Falls. Wyglądem przypomina budynek w Sunset Valley, różni się tylko tym, iż posiada wieżę zegarową.

The Sims 4

Tutaj młodzi Simowie przebywają w szkole od 8 do 14. W odróżnieniu do pozostałych części gry nie przyjeżdża autobus, dzieci o określonej godzinie po prostu wychodzą z domu. Podczas zajęć ich nie widzimy, ale kontrolujemy za pomocą specjalnego menu. Oceną najwyższą jest 6, a żeby uczeń na nią zapracował musi być skupiony, odrabiać prace domowe i różne zadania. Edukacja dzieli się na podstawówkę i liceum.

Ciekawostki

  • W The Sims 3 oceną wzorową jest 5, a w poprzednich częściach gry była nią ocena 6.
  • W The Sims 3 nastolatek może pojechać do szkoły samochodem.
  • Jeśli w The Sims 3 przybliżysz się do szkoły, usłyszysz śmiechy, rozmowy, dzwonek itp.

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki