Fandom

Simspedia

Szkoła prywatna

5064strony na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
The Sims 2 The Sims 3: Pokolenia

Szkoła prywatna – rodzaj szkoły, występujący w drugiej części gry i The Sims 3: Pokolenia. Charakteryzuje się ona zapewnianiem lepszego startu nastolatkom w życiu - jak np. pracę dorywczą rozpoczętą na drugim poziomie ścieżki kariery, czy nagrody za postępy w nauce w postaci punktów umiejętności.

The Sims 2

Dołączenie

Początek

Rodzic lub dziadek, aby starać się o przyjęcie dziecka do szkoły prywatnej, musi za pomocą telefonu wykonać interakcję "Zaproś dyrektora". Zostaje on wówczas zaproszony na obiad, pojawi się tego samego lub następnego dnia, około godziny siedemnastej. Rozpoczyna się sześciogodzinny obiad, w czasie którego należy pokazać przybyłemu dyrektorowi warunki mieszkalne, poczęstować go jedzeniem, i dać możliwość przeprowadzenia rozmowy z dzieckiem. W trakcie całej wizyty dyrektora mamy do zdobycia 135 punktów, 90 jest minimalnym progiem do przyjęcia do szkoły prywatnej.

Oprowadzenie

Ważnym punktem jest oprowadzenie dyrektora po mieszkaniu - tutaj można zdobyć (lub utracić szansę na zdobycie) najwięcej punktów. Lista rzeczy, za które możemy dostać punkty:

  • Ściany i podłogi warte powyżej 9§ (10§ i wzwyż)
  • Dobre oświetlenie pomieszczeń
  • Obrazy i inne dzieła (np. rzeźby)
  • Zadbany ogród

Natomiast za te rzeczy nie zostaną nam przyznane punkty - warto na nie uważać:

  • Chwasty
  • Niepomalowane ściany
  • Pokój bez dachu

I oczywiście analogicznie do pierwszej listy - złe oświetlenie pomieszczeń, najtańsze ściany i podłogi, etc.

Obiad

Po przyrządzeniu i podaniu dania należy wybrać z listy interakcji Zabawiaj > Zaproś do stołu. Bardzo ważne jest, aby gość w trakcie jedzenia nie był sam - należy chociażby usiąść obok niego, by Simowie zaczęli rozmowę. Dyrektor ocenia danie - sam jego typ (tzn. czy jest to danie pospolite, czy bardziej wykwintne). Warto pamiętać, iż dyrektor nie lubi Sałatki szefowej - pod żadnym pozorem nie należy jej podawać. Preferuje on takie potrawy jak Kotlety wieprzowe, Homara, czy Łososia.

Ocenianie

Oprócz wspomnianych wyżej czynników, końcową ocenę kształtuje poziom znajomości dyrektora z domownikami - warto zatem zadbać, aby był on dosyć wysoki (chociażby poprzez wcześniej wspomnianą rozmowę przy stole). Istnieją również dziesięciopunktowe bonusy - za wypicie drinka z baru wraz z dyrektorem, wypicie kawy, czy też wejście z nim do sauny lub do jacuzi.

The Sims 3: Pokolenia

W The Sims 3 szkoły z internatem pojawiają się w dodatku Pokolenia. Można wysłać do nich dziecko na całą fazę rozwoju. Gdy dziecko stanie się nastolatkiem, pojawi się komunikat o tym, że musimy wybrać dalszą naukę dla potomka lub powróci on do domu. Natomiast, gdy nastolatek skończy naukę w prywatnej szkole musi pójść do ratusza na uroczyste rozdanie dyplomów.

Szkoły prywatne

  • Gimnazjum Prywatne Śmigoła
  • Szkoła Wojskowa Fortu Krochmal
  • Szkoła Artystyczna LeFromage
  • Szkoła Pokoju i Miłości
  • Akademia Sportowa Drybla

Informacje o szkołach z internatem

Nazwa Ikona Kolor mundurka szkolnego Koszt nauki Uczone umiejętności Dodatkowe opcje
Szkoła Pokoju i Miłości Szkoła pokoju i milosci.png Biały 800§ Wędkarstwo,
Wynalazczość,
Ogrodnictwo,
Gra na gitarze,
Gotowanie,
Wytwarzanie nektaru
Znak pokoju
Szkoła Artystyczna LeFromage Szkola artystyczna leFromage.png Czerwony 1200§ Charyzma,
Fotografowanie,
Malarstwo,
Gra na gitarze,
Gra na pianinie,
Gra na kotrabasie,
Rzeźbiarstwo,
Gra na perkusji

---

Szkoła Wojskowa Fortu Krochmal Szkola wojskowa krochmal.png Niebieski 800§ Wędkarstwo,
Logika,
Sport,
Sztuki walki,
Majsterkowanie
Salut
Akademia Sportowa Drybla Akademia sportowa drybla.png Zielony 1200§ Sport,
Majsterkowanie,
Sztuki walki

---

Gimnazjum Prywatne Śmigoła Gimnazjum prywatne smigola.png Czarny 1600§ Charyzma,
Logika,
Pisanie

---

Ciekawostki

  • Jeśli nie uda nam się, następnym razem pojawi się inny dyrektor, z innym wyglądem i osobowością, co sugeruje, że istnieje kilka szkół prywatnych.
  • Nauka w szkole prywatnej w mniejszym stopniu oddziałuje na potrzeby naszego Sima - za to prace domowe powodują ich większy spadek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki