FANDOM

HistoriezyciaTS
The Sims Historie z życia wzięte
TSLS Icon Real-world
TSLS Icon
The Sims Historie z życia wzięte (ang. The Sims Life Stories) – pierwsza z trzech części cyklu The Sims Historie, wydana 6 lutego 2007 roku (w Polsce 9 lutego) przez Electronic Arts.

Gra wykorzystuje procesor graficzny The Sims 2 i kilka elementów z dodatków (m.in. poziom reputacji wprowadzony w rozszerzeniu Na studiach). W tej części poprowadzimy historię Reni bądź Wincentego.

Tryby gry

Historia Reni

Renia Sianko mieszkała sama w SimCity, lecz straciła pracę. Nie miała pieniędzy na podatki, które przekształciły się w długi. Groziła jej wizyta komornika, więc musiała sprzedać swoje lokum (nie jest wiadome, czy mieszkała w domu, czy w mieszkaniu). Aby wrócić do dobrej sytuacji finansowej, przeprowadziła się do cioci Szarloty w miejscowości Cztery Kąty. Tam, według scenariusza, znajduje pracę, przyjaciół, byłego chłopaka z liceum, Darka Kopytko, i zakochuje się w Maćku Kowalu. Nie jest jednak jedyna, gdyż Aneta również na niego czyha i wdaje się w konflikt z Renią. Później znika ciocia Szarlota i nie pojawia się przez dłuższy czas. W międzyczasie Renia romansuje wiele razy z Darkiem, aż przyłapuje ich Maciek. Na końcu okazuje się, że Darek, w zmowie z Anetą, porwali ciocię i zamknęli ją u niego w piwnicy. Na szczęście udaje jej się wydostać. Aneta i Darek zostają aresztowani, a Renia z Maćkiem pobierają się. Ciocia Szarlota zostawia im swój dom i sama pojawia się w okolicy.

Historia Wincentego

Wincenty Kotwica to bardzo bogaty rekin biznesu, który jest dyrektorem firmy zajmującej się produkcją i umieszczaniem na orbicie okołoziemskiej sztucznych satelitów. Swą rezydencję zbudował w niewielkim Bitowie, w którym to mieście rozgrywa się cała historia. Po ważnej delegacji Wincenty zostaje zaskoczony przez swoją dziewczynę, Samantę Przykrywkę, która po kilku tygodniach znajomości proponuje ślub i mówi mu, że już kupiła łuk ślubny. Wicek odmawia. Kiedy wchodzi do domu, widzi stertę śmieci. Zatrudnia pokojówkę. Jego przyjaciele, Grzesiek i Szarak, widząc, że Wincety jest przygnębiony, proponują wyjście do kręgielni. Wicek poznaje tam miłą dziewczynę, Natalię. Nie jest jednak pewny swego wyboru, dlatego, założywszy konto na internetowym serwisie randkowym, przeżywa jeszcze wiele sercowych perypetii i rozczarowań. A o tym, czy Wicek i Natalia będą razem, zadecydujesz TY! Wybierz pomiędzy karierą, fortuną i domem, a życiem ukochanej!

Tryb gry swobodnej

Poza dwiema historiami do rozegrania w grze istnieje także zwykły, niemal wyjęty z The Sims 2 tryb gry swobodnej. Różni się on tym, że np. rodziny mogą liczyć tylko cztery osoby, a nie jak w The Sims 2 - osiem. W grze dostępna jest również bieżnia i kilka innych sprzętów do gimnastyki, które pojawiają się dopiero w dodatkach do drugiej części gry. Po rozegraniu całego scenariusza możemy nadal grać w Bitowie i Czterech Kątach i już nie tylko rodzinami Sianko i Kotwica. Co ciekawe, miasto z trybu gry swobodnej to także Cztery Kąty, ale mieszkają tam nieco inne rodziny (choć dwie lub trzy się powtarzają). Electronic Arts powróciło do rozgrywania misji w dodatkach Wymarzone podróże i Kariera, kiedy wypełniamy przygody wakacyjne lub pracujemy "na własną rękę".

Samouczek

W głównym menu gry możemy wybrać także zakładkę "naucz się grać" - to samouczek niemal identyczny jak w podstawowej "dwójce".

Bohaterowie historii Reni

Protagonistka historii Reni. Przenosi się do Czterech Kątów do swojej cioci, Szarloty, po utracie pracy i eksmisji ze swojego mieszkania w SimCity. W dniu przeprowadzki jej ciocia zmuszona jest pilnie wyjechać i zostawia Renię samą w mieszkaniu na kilka dni. W międzyczasie bohaterka nawiązuje znajomość z nowymi sąsiadami i zakochuje się w Maćku Kowalu.

Jest didżejem do wynajęcia oraz obiektem zainteresowania Reni w jej historii. Po pewnym czasie Maciek proponuje jej, żeby została jego dziewczyną. Związek dobrze się rozwija do momentu, kiedy dowiaduje się, że Renia spotyka się również z Darkiem. Walczy z nim i przegrywa, co prowadzi do zerwania z Renią. Po zaręczynach z Anetą godzi się z dawną dziewczyną. Prawie żeni się z Anetą, jednak ceremonię zakłóca Renia. Po tym incydencie Maciek oświadcza się Reni i bierze z nią ślub. Wraz z Renią ma dziecko (czasem bliźniaki) pod koniec historii.

Najlepsza przyjaciółka Reni. Daje jej ekspres do kawy jako prezent powitalny. Jest osobą, której Renia ufa, i przekazuje jej najważniejsze informacje z sąsiedztwa. Pojawia się również na ślubie Anety i Maćka, o którym zawiadamia Renię. Jest wdową i mamą Magdy Fortuny.

Były chłopak Reni ze szkoły średniej. Przeprowadził się do Czterech Kątów dwa tygodnie przed Renią i obecnie pracuje w banku. Spotyka się z Renią na kolacji w jej domu. Pojawia się również, by pocieszyć Renię po zerwaniu z Maćkiem, lecz później odkrywa ona, że Darek zdradza ją z Agnieszką Kurek. Później okazuje się, że Darek i Aneta porwali ciotkę Szarlotę oraz próbowali wykorzystać Renię, by przejąć majątek jej krewnej. Za ten czyn Darek zostaje aresztowany.

Rywalka Reni, pracująca jako didżej do wynajęcia. Jest zakochana w Maćku, co pokazuje zazdrością w stosunku do Reni. Porywa ciocię Szarlotę z pomocą Darka w banku, aby przejąć jej milion simoleonów. Pod koniec historii przyznaje, że chciała wyjść za Maćka, aby podzielić się z nim pieniędzmi. Zostaje porzucona przed ołtarzem i aresztowana.

Ciotka Reni żyjąca w Czterech Kątach. Oferuje Reni gościnę, ale wkrótce potem wyjeżdża. Później okazuje się, że została porwana przez Darka, jednakże udaje jej się uciec. Przybywa do swojego domu, aby wszystko opowiedzieć Reni i okazuje się, że jest milionerką, która dorobiła się fortuny na giełdzie wymiany.

Współpracowniczka Darka, która pojawia się na ślubie Anety i Maćka. Zdradzała swojego męża, Waldka Kurka, z Darkiem. Wręcza prezent ślubny Reni.

Jest córką Frani Fortuny i pojawia się jedynie na ślubie Anety i Maćka. W trybie gry swobodnej zakochana jest w Jakubie Marginesie.

Mąż Agnieszki Kurek. Pojawia się jedynie na ślubie Anety i Maćka. Waldek jest biznesmenem, który obawia się, że jego żona go zdradzi.

Bohaterowie historii Wincenta

  • Wincenty Kotwica
  • Natalia Zdobycz
  • Samanta Przykrzywa
  • Szarak Mądrala
  • Grzesiek Naprzykład
  • Aleksandra Gwiazdka
  • Klarysa Bełkot
  • Stenia Perz
  • Maks Korzeń
  • Don Calamari

Ciekawostki

  • Na okładce możemy ujrzeć trzech bohaterów historii Reni: Renię Sianko, Maćka Kowala oraz Anetę Szczotkę.
  • W grze swobodnej możemy grać wyłącznie w Czterech Kątach, które różnią się od pierwowzoru niektórymi mieszkańcami.
  • Podobnie jak wszystkie gry z serii Historie, została przygotowana specjalnie dla komputerów przenośnych.