Fandom

Simspedia

Trip Hawkins

5120stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Trip hawkins.jpg

William M. "Trip" Hawkins III (urodzony 28 grudnia 1953 roku) – amerykański przedsiębiorca, założyciel firmy Electronic Arts, The 3DO Company oraz Digital Chocolate.

Kariera

Hawkins pełnił funkcję dyrektora marketingowego w firmie Apple Computer, gdy w roku 1982 odszedł w celu założenia swojej własnej firmy - EA.

Nie rezygnując ze stanowiska dyrektora generalnego w Electronic Arts, Hawkins w 1991 roku utworzył firmę 3DO związaną z konsolami gier wideo. 3DO zostało założone we współpracy z innymi przedsiębiorstwami związanymi z przemysłem komputerowym, w tym oczywiście z EA. W roku 1993 firma 3DO była jednym z największych producentów gier komputerowych, jak również jednym z najdroższych. Przedsiębiorstwo szybko zaczęło podupadać głównie ze względu na wyśrubowane ceny swoich produktów. Nadzieje związane z sukcesem firmy podupadły wraz z pojawieniem się w 1994 roku konsoli Sony PlayStation, która przebiła zbyt wysokie ceny 3DO.

W 1996 roku 3DO zaczęło funkcjonować już tylko jako producent gier komputerowych, wydający gry między innymi na konsole PlayStation oraz komputery osobiste PC. W tym czasie według rozporządzenia Hawkinsa na rozwój każdej z gier firma mogła poświęcić jedynie od 6 do 9 miesięcy czasu, na czym ucierpiała jakość produkowanych gier oraz, co za tym idzie, ich sprzedaż. Hawkins już wcześniej wyciągał firmę z kryzysu, więc tym razem postanowił odpuścić. 3DO zbankrutowało w maju 2003 roku. Firma sprzedała większość swoich praw producentowi Ubisoft.

W tym samym roku Hawkins założył kolejną firmę - Digital Chocolate, która zajmuje się głównie produkcją gier na Palmtopy. Hawkins ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego firmy w maju 2012 roku.

W 2005 roku Hawkins został ósmą osobą umieszczoną w Academy of Interactive Arts and Sciences' Hall of Fame.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki