Simspedia

Umiejętności

4656stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ten artykuł jest o Simologii.
Umiejętności – zdolności jakich Sim może się nauczyć. Poziom większości umiejętności określany jest w dziesięciostopniowej skali. W The Sims 2 można zdobywać także rangi. W The Sims 3 odnośnie różnych umiejętności, Simowie mogą zdobywać różne osiągnięcia i tytuły z nimi związane.

The Sims

W The Sims jest sześć umiejętności:

Sim może się ich nauczyć z poszczególnych przedmiotów lub czynności. Sim może je tracić poprzez porażenie prądem, gdy naprawia zepsuty obiekt, a poziom umiejętności technika wynosi 0. Poszczególne zdolności są potrzebne do niektórych karier, dlatego trzeba je rozwijać.

The Sims 2

W tej części gry pojawia się siedem zdolności:

W dodatku Czas wolny dochodzi Opieka nad dziećmi, a w Osiedlowym życiu Fizjologia, Zabezpieczenie Przeciwpożarowe, Dożywotnie Szczęście, Porady dla par, choć nie pojawiają się paski tych umiejętności, a jedynie wspomnienia, analogicznie do umiejętności opanowywanych przez małe dzieci - korzystania z toalety, mówienia oraz chodzenia. Sim tak jak w poprzedniej części musi je rozwijać do kariery i uczy się ich za pomocą przedmiotów. Simowie mogą je tracić w skutek:

  • porażenia prądem
  • użycia pompy z menu nagród aspiracji przy jej niskim poziomie
  • wskrzeszenia jako zombie
  • wybrania złej karty kariery (czasami)
  • wybrania złej karty podczas wycieczki w The Sims 2 Podróże (czasami)

The Sims 3

Gra podstawowa (16)

The Sims 3: Wymarzone Podróże (5)

The Sims 3: Kariera (2)

The Sims 3: Po Zmroku (4)

The Sims 3: Pokolenia (1)

  • Prowadzenie pojazdów (ukryta - pojawia się u nastolatków uczących się jezdzić autem)

The Sims 3: Zwierzaki (1)

The Sims 3: Nie z Tego Świata (4)

The Sims 3: Cztery Pory Roku (3)

The Sims 3: Studenckie Życie (5)

The Sims 3: Rajska Wyspa (4)

  • Chodzenie po rozżarzonych węglach (ukryta)
  • Windsurfing (ukryta)
  • Nurkowanie
  • Jazda na nartach wodnych (ukryta)

The Sims 3: Skok w Przyszłość (3)

The Sims 3 Store (4)

W przeciwieństwie do pierwszej i drugiej części gry, umiejętności nie są od początku pokazane w panelu Sima. Sim musi nauczyć się ich przynajmniej do pierwszego poziomu.

W grze istnieje dziennik umiejętności, w którym są zawarte informacje na temat osiągnięć Sima w rozwiniętych przez niego umiejętnościach. Są tam również wyzwania, po ukończeniu których Sim dostaje bonusy.

Po osiągnięciu maksymalnego poziomu umiejętności, listonosz przyniesie pocztą dyplom zawierający:

  • tekst gratulacyjny;
  • imię i nazwisko Sima, który zdobył dyplom;
  • świadectwo dokonania;
  • ikonę umiejętności.

The Sims 4

Gra podstawowa (20)

The Sims 4: Ucieczka w Plener (1)

The Sims 4: Witaj w Pracy (2)

The Sims 4: Dzień w Spa (1)

The Sims 4: Spotkajmy się (2)

The Sims 4: Miejskie Życie (1)

Ukryte umiejętności

Część umiejętności z serii The Sims nie jest wyświetlana na panelu umiejętności - takie specjalne (ukryte) umiejętności pojawiają się w każdej części gry. Można je normalnie rozwijać, chociaż posiadają zróżnicowany maksymalny poziom (od pierwszego do dziesiątego). Najczęściej to są umiejętności dotyczące ras Simów.

LupaSz.png Zobacz więcej w osobnym artykule: Ukryte umiejętności.

Umiejętności zwierząt

W serii The Sims zwierzaki również mogą rozwijać dane umiejętności.

The Sims 3: Zwierzaki (3)

Ciekawostki

  • Chcąc przyśpieszyć proces rozwoju umiejętności, wydaj swoje Punkty Szczęścia Życiowego na Nagrodę Życiową „Szybko się uczy”. To zwiększy tempo rozwoju umiejętności do końca życia Sima.
  • Można też zakupić, bądź stworzyć, eliksir Dopalacz Umiejętności i go wypić. Po wypiciu wzrośnie nam losowa umiejętność o 2 stopnie. Może to być też Technologia Zaawansowana.
  • Młode wampiry (dzieci) uczą się umiejętności szybciej, zwłaszcza w nocy.

Więcej w Fandom