Fandom

Simspedia

Wiara

4806stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

W The Sims Średniowiecze występuje wiara we Wszechwidzącego, czyli w gracza. Jednak wiara ta ma dwa odłamy - Piotrean i Jakubian.

Jakubini

  • Odłam ten skupiony jest na strachu i ciemnocie, ślepo zaufanych wyznawców. Jakubini mają swoje własne państwo - Jakocjum, w którym rezyduje Awatar Jakubiński, czyli zwierzchnik całej wiary i następca Jakuba, założyciela tej religii (coś jak chrześcijański papież). Mają także nawet własny zakon rycerski - Miecz Jakuba (nawiązanie do Templariuszy, mniej do Krzyżowców ale też w większym stopniu do Szwajcarskiej Gwardii Papieskiej).
  • Biorąc pod uwagę przekonania i założenia, jest połączeniem średniowiecznego Katolicyzmu i Prawosławia. Kapłani gromadzą bogactwa, iście barokowo i z przepychem urządzają swoją katedrę oraz, co ciekawe, kapłani jakubińscy mogą wydawać edykty w sali tronowej przy mapie taktycznej. Bez problemów mogą wchodzić w związki, jak i płodzić dzieci. Co najważniejsze, Jakubini wierzą w wybaczenie i często wybaczają przestępstwa (przykładem może być to, że kiedy nasza postać w misji "Wyprawa Jakuba II- Katastrofalne Skutki", zniszczy Maskę Jakuba, kapłani ją ... pobłogosławią.

Piotreanie

  • Odłam piotreański jest istnym przeciwieństwem jakubinów. Opiera się na zrozumieniu i miłości, kapłani nie gromadzą bogactw, skromnie ozdabiają klasztory i przypominają nieco niektóre nurty protestantyzmu przykładowo tym, że nie obowiązuje ich ścisła moralność i zakładają rodziny bez problemów, nie mają własnego państwa ani zwierzchnika całej religii. U nich jest tak że kapłan jest zwierzchnikiem tylko lokalnie i w przeciwieństwie do jakubinów nie podlega kontroli.
  • Piotreańskie klasztory mają niewielką popularność - W prawie żadnym państwie nie mówi się o nich zbyt przychylnie, zazwyczaj więc budują swoje klasztory w odosobnionych miejscach, gdzie całymi dniami dumają nad Wszechwidzącym. W przeciwieństwie do jakubinów, nie wybaczają wiernym, nakazują im tylko długą modlitwę. Nie uznają rozwodów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki