Fandom

Simspedia

Zatoka Pokrzyku

5125stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja6 Udostępnij
Zatoka Pokrzyku
The Sims 2 Apartment Life Logo.png
Belladonna Cove.jpg
Piękna Zatoka Pokrzyku przyciąga Simów z bliska i z daleka! Niektórzy szukają spokojnego miejsca, gdzie mogą się osiedlić, inni chcą czerpać garściami z kipiącego energią życia miejskiego. Jest też kilka wyjątkowych osób, które przyciągnęły plotki o mistycznych siłach, jakie tu panują. Czy wszyscy będą potrafili żyć w zgodzie?
Nazwa Zatoka Pokrzyku
Gra The Sims 2: Osiedlowe życie
The Sims 2: Osiedlowe Życie Ten artykuł jest o otoczeniu.

Zatoka Pokrzyku lub Jaskinia Pokrzyku (ang. Belladonna Cove) – otoczenie w The Sims 2, dochodzące z dodatkiem Osiedlowe życie. W Zatoce Pokrzyku mieszka dwudziestu pięciu Simów.

Położenie i wygląd

Miasto mieści się nad tytułową zatoką, natomiast z drugiej strony otoczone jest niewielkimi górami. Otoczenie sprawia wrażenie dużej metropolii - wyróżnia się wysokimi biurowcami. Podobnie jak Przedmieścia. To jedyne domyślne otoczenie, w którym znajdziemy gotowe bloki mieszkalne i apartamentowce. Znajdują się jednak tutaj także zwykłe domki jednorodzinne, oraz pomnik Belli Ćwir. Można zauważyć, że miasto dzielimy na kilka dzielnic: robotniczą (biedną), nadmorską (kolorową, spokojną), technologiczną (nowoczesną, miejską), nowobogacką (zieloną) i wiejską (większość zwykłych domków).

Chatka na kurzej stopie

Domek na stopie.jpg

Chatka na Kurzej Stopie

Graczy zaintrygowała tajemnicza parcela położona w ciężko dostępnym miejscu. Wygląda ona jak chatka czarownicy, przekonywały do tego w śmieszny sposób upozorowane dwie kurze stopy u dołu domku (postawione obok siebie schody spiralne). Gracze próbowali wiązać tę parcelę z zaginięciem Belli Ćwir, przytaczając także człon "Bella" w nazwie otoczenia oraz pomnik w centrum miasta. Jednak ostatecznie zadecydowano, iż parcela ma nawiązywać tylko i wyłącznie do magii i czarownic, które dochodzą w dodatku Osiedlowe życie. Chatka nosi nazwę Pałac Nadbrzeżny.

Rodziny

16,221 §
Teresa Bokser, Jagoda Bokser
Teresa z trudem daje sobie radę jako samotna matka. Praca jest trudna, a gdy wraca do domu, Jagoda potrzebuje całej jej uwagi. Teresa nadal usiłuje ponownie odnaleźć swoją prawdziwą miłość. Zastanawia się, czy zdoła spędzić nieco czasu z tym miłym mężczyznom z piętra.
32,785 §
Tymoteusz Podarek, Henryka Podarek
Gdy Tymoteusz Podarek wprowadził się do Zatoki Pokrzyku, chciał rozpocząć nowe życie i zapewnić dobrą przyszłość swojej córce. Potem poznał Teresę Bokser i liczy na to, że połączą siły. Myśli, że Henia ucieszyłaby się z małej siostrzyczki.
27,031 §
Samanta Serducho, Katarzyna Serducho
Samanta i Katarzyna były tak zaciekle rywalizującym rodzeństwem, że poproszono je o opuszczenie miłego, małego miasteczka, w którym wyrastały. Gdy zrozumiały, że między nimi musi się coś zmienić, podjęły różne próby załagodzenia wzajemnych sporów. Próbując znaleźć nowe sposoby odnowienia więzów ze sobą, zdobyły kilku tajemniczych nowych przyjaciół. Czy moce ich nowych znajomych ponownie je do siebie zbliżą, czy oddalą jeszcze bardziej?
25,976 §
Ryszard Wycior, Małgorzata Wycior
Powiadają, że kobieta jaśnieje, gdy jest w ciąży, a Gosia nie jest wyjątkiem. Nie może się doczekać swojego dziecka i już marzy, żeby mieć ich więcej. Ryszard ma nadzieję, że jego potomek podobnie jak on zajmie się polityką.
4,262 §
Gabriel Zielonka, Irmina Giczoł
Gabriel znał Irminę od podstawówki. Teraz, jako dorośli, wprowadzili się do Zatoki Pokrzyku i stali się współlokatorami. Gabriel jest tak zajęty nauką wszystkiego, co się da, że nie zauważył, jak Irmina stała się odrobinę nieobliczalną kobietą. Czy ona spróbuje to wykorzystać?
14,325 §
Jadwiga Ołów
Gdy Andrzej Debata zażądał potomka, Jadwiga Ołów zrozumiała, że czas odejść. Po prostu nie chciała się wiązać na stałe, gdy Zatoka Pokrzyku była tak pełna romantycznych możliwości. Oczywiście, odchodząc od Andrzeja porzuciła także jego wielką fortunę i pozycję społeczną. Czy uda jej się znaleźć swój własny sposób na życie?
42,768 §
Mariola Spławik, Jerzy Spławik, Janusz Spławik
Jerzy i Marta prowadzą bardzo wygodne życie. Zastanawiają się czasem, gdy Mirka, przyjaciółka Janusza, nie "rozprasza" go zanadto, odciągając od odrabiania lekcji. Martwi ich też trochę wujek Adam, który trwoni fundusze rodziny. W końcu z przywilejami idą w parze także pewne obowiązki.
83,947 §
Bernardyn Pojemnik
Bernardyn miał legendarną karierę, ale równie legendarne były jego zdobycze miłosne. Teraz, gdy myśli o emeryturze, stara się skupić na swojej siostrzenicy Izabelli i jej rodzinie. Ale jego romantyczna natura nadal się odzywa, a Zatoka Pokrzyku jest pełna tak interesujących możliwości.
72,085 §
Adam Kandydat, Cezary Chomik
Adam Kandydat zna kogo trzeba, ale jest trochę buntownikiem. On i Cezary Chomik stali się współlokatorami, więc mogli sobie pozwolić na apartament w najlepszej części Zatoki Pokrzyku. Czasami jednak sprzeczają się ze sobą. Czarek chce ukrócić ciągłe imprezowanie i znaleźć swoje prawdziwe przeznaczenie oraz założyć wymarzoną rodzinę Adam chce tylko się bawić.
227,933 §
Andrzej Debata, Mirosława Debata
Gdy porzuciła go Jadwiga, Andrzej spędził kilka miesięcy pogrążony w przygnębieniu, przekonany, że słońce nigdy już nie wzejdzie. Ale zmienił zdanie, gdy adoptował małą Mirkę. Jest bardzo dumny ze swojej córeczki!
58,297 §
Beniamin Łysoń, Izabella Łysoń, Zofia Łysoń, Mariusz Łysoń
Wiesława i Beniamin wiodą razem wspaniałe życie - wszystko wygląda teraz doskonale. Czy wujek Wiesi, Bernardyn (i jego dzikie wyczyny) przyniosą wstyd nazwisku rodziny?

Rodziny czekające na dom

38,765 §
Halszka Cacko, Albert Cacko
Po przeżyciu cudownego życia rodzina Cacek postanowiła zwiedzić świat! Czy czeka ich przygoda życia?
34,960 §
Maria Oplot, Ignacy Oplot, Nikodem Oplot
Nikodem zawsze chciał się przenieść do nowego miasta. Maria bardzo go kocha i ruszyłaby za nim na skraj ziemi. Gdzie zakończą swoją wędrówkę? Czy w nowym miejscu znajdą swoje szczęście?

Miastowi i Simowie NPC

Miastowi

NPCs

Parcele publiczne

Ciekawostki

Snapshot 0000001c d93cb16a.jpg

Pomnik Belli Ćwir

  • W centrum miasta znajduje się posąg przedstawiający Bellę Ćwir, trzymającą kryształ (posąg ten jest dostępny w trybie budowania w otoczeniu).
  • Tłumacze błędnie nazwali Zatokę Pokrzyku - Jaskinią Pokrzyku. W oryginale miasto nazywa się Belladonna Cove, czyli Zatoka Pokrzyku (Belladonna to łacińska nazwa pokrzyku wilczej jagody) lub Zatoka Pani Belli. Cove (zatoka) i cave (jaskinia) to bardzo podobne słowa. W niektórych momentach, np. w opisie otoczenia można spotkać poprawną nazwę. Na szczęście tłumacze mieli dość rozsądku, by nie nazwać otoczenia Zatoką, a tym bardziej Jaskinią Belli. To brzmi niepoważnie.
  • Zatoka Pokrzyku ma duże powiązania do Nowego Yorku np. Park w Zatoce - Central Park.
  • Podczas naszego pobytu na parceli publicznej mogą na nią przylecieć wiedźmy. Gdy przylecą przeważnie rzucają zaklęcie odpowiednie dla swojego charakteru. Dobra czarownica wytwarza słoneczne iskry migocące w powietrzu, a zła - pioruny itp.
  • Zatoka Pokrzyku to największe miasto w The Sims 2.
  • Zatoka Pokrzyku to najbardziej zamieszkałe miasto w The Sims 2.
  • Pierwszy człon w angielskiej nazwie można podzielić na dwie części, "Bella" i "donna" oznacza to z włoskiego "Piękna pani".

Wiedźmy pojawiające się w tym mieście

W tym mieście mieszkają dwie podstawowe wiedźmy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki