Fandom

Simspedia

Zatoka Pokrzyku

4656stron na
Simspedii
Dodaj nową stronę
Dyskusja6 Udostępnij

Zatoka Pokrzyku
The Sims 2 Apartment Life Logo.png
Belladonna Cove.jpg
Piękna Zatoka Pokrzyku przyciąga Simów z bliska i z daleka! Niektórzy szukają spokojnego miejsca, gdzie mogą się osiedlić, inni chcą czerpać garściami z kipiącego energią życia miejskiego. Jest też kilka wyjątkowych osób, które przyciągnęły plotki o mistycznych siłach, jakie tu panują. Czy wszyscy będą potrafili żyć w zgodzie?
Nazwa Zatoka Pokrzyku
Gra The Sims 2: Osiedlowe życie
The Sims 2: Osiedlowe Życie Ten artykuł jest o otoczeniu.

Zatoka Pokrzyku lub Jaskinia Pokrzyku (ang. Belladonna Cove) – otoczenie w The Sims 2, dochodzące z dodatkiem Osiedlowe życie. W Zatoce Pokrzyku mieszka dwudziestu pięciu Simów.

Położenie i wygląd

Miasto mieści się nad tytułową zatoką, natomiast z drugiej strony otoczone jest niewielkimi górami. Otoczenie sprawia wrażenie dużej metropolii - wyróżnia się wysokimi biurowcami. Podobnie jak Przedmieścia. To jedyne domyślne otoczenie, w którym znajdziemy gotowe bloki mieszkalne i apartamentowce. Znajdują się jednak tutaj także zwykłe domki jednorodzinne, oraz pomnik Belli Ćwir. Można zauważyć, że miasto dzielimy na kilka dzielnic: robotniczą (biedną), nadmorską (kolorową, spokojną), technologiczną (nowoczesną, miejską), nowobogacką (zieloną) i wiejską (większość zwykłych domków).

Chatka na kurzej stopie

Domek na stopie.jpg

Chatka na Kurzej Stopie

Graczy zaintrygowała tajemnicza parcela położona w ciężko dostępnym miejscu. Wygląda ona jak chatka czarownicy, przekonywały do tego w śmieszny sposób upozorowane dwie kurze stopy u dołu domku (postawione obok siebie schody spiralne). Gracze próbowali wiązać tę parcelę z zaginięciem Belli Ćwir, przytaczając także człon "Bella" w nazwie otoczenia oraz pomnik w centrum miasta. Jednak ostatecznie zadecydowano, iż parcela ma nawiązywać tylko i wyłącznie do magii i czarownic, które dochodzą w dodatku Osiedlowe życie. Chatka nosi nazwę Pałac Nadbrzeżny.

Rodziny

Rodziny czekające na dom

Parcele publiczne

Ciekawostki

Snapshot 0000001c d93cb16a.jpg

Pomnik Belli Ćwir

  • W centrum miasta znajduje się posąg przedstawiający Bellę Ćwir, trzymającą kryształ (posąg ten jest dostępny w trybie budowania w otoczeniu).
  • Tłumacze błędnie nazwali Zatokę Pokrzyku - Jaskinią Pokrzyku. W oryginale miasto nazywa się Belladonna Cove, czyli Zatoka Pokrzyku (Belladonna to łacińska nazwa pokrzyku wilczej jagody) lub Zatoka Pani Belli. Cove (zatoka) i cave (jaskinia) to bardzo podobne słowa. W niektórych momentach, np. w opisie otoczenia można spotkać poprawną nazwę. Na szczęście tłumacze mieli dość rozsądku, by nie nazwać otoczenia Zatoką, a tym bardziej Jaskinią Belli. To brzmi niepoważnie.
  • Zatoka Pokrzyku ma duże powiązania do Nowego Yorku np. Park w Zatoce - Central Park.
  • Podczas naszego pobytu na parceli publicznej mogą na nią przylecieć wiedźmy. Gdy przylecą przeważnie rzucają zaklęcie odpowiednie dla swojego charakteru. Dobra czarownica wytwarza słoneczne iskry migocące w powietrzu, a zła - pioruny itp.
  • Zatoka Pokrzyku to największe miasto w The Sims 2.
  • Zatoka Pokrzyku to najbardziej zamieszkałe miasto w The Sims 2.
  • Pierwszy człon w angielskiej nazwie można podzielić na dwie części, "Bella" i "donna" oznacza to z włoskiego "Piękna pani".

Wiedźmy pojawiające się w tym mieście

W tym mieście mieszkają dwie podstawowe wiedźmy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki